شناسهٔ خبر: 40458701 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از چهار هزار نفر در اعتراض‌های آمریکا بازداشت شده‌اند 

تهران- ایرنا- با ادامه اعتراضات خیابانی در مخالفت با قتل یک رنگین پوست آمریکا و دستور صریح ترامپ برای سرکوب معترضین، خبرگزاری آسوشیتدپرس از بازداشت تعداد چهار هزار و یکصد نفر در این اعتراضات خبر می‌دهد. 

صاحب‌خبر -

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌نویسد، طبق آمارهای رسمی حدود چهار هزار و یکصد نفر در طی روزهای تظاهرات اعتراضی اخیر در سراسر آمریکا دستگیر شده‌اند. 

براساس این گزارش، همزمان با تشدید اعتراضات چندین آتش سوزی در نزدیکی کاخ سفید ایجاد شده و نیروهای پلیس در متفرق نمودن معترضین در اطراف مقر رییس جمهوری آمریکا موفقیت چندانی نداشته است. 

به دنبال ادامه اعتراضات مردمی به علت قتل جورج فلوید و بسته شدن تمام پمپ بنزین‌ها و مغازه‌ها شهر مینیا پولیس به حالت خاموش در آمده و به منطقه جنگی میان معترضان و نیروهای پلیس تبدیل شده است. 

پس از گذشت نزدیک به یک هفته ناآرامی در اعتراض به قتل جورج فلوید، مسئولان شهری و ایالتی مینیا پولیس با شهری غارت شده روبرو شده و همچنان اعتراضات خیابانی در این شهر ادامه دارد. 

با بدتر شدن اوضاع هزاران نیروی گارد ملی به شهر مینیاپولیس اعزام شده و هم اکنون در شهر ممنوعیت آمد و شد اعلام شده و ساکنین این شهر در خانه‌های خود مستقر شده‌اند. 

با گسترش اعتراضات خشونت آمیز به سایر شهرهای آمریکا، مقامات این کشور قصد دارند نیروهای خود را در حالت آماده باش نگه دارند و محدودیت‌هایی را برای کنترل شرایط خیابان‌ها اعمال کرده‌اند و بر این باورند که بدترین وضعیت هنوز تمام نشده است. 

نظر شما