شناسهٔ خبر: 40458685 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۳ درصد شبکه‌های آبرسانی زیرکوه فرسوده است

بیرجند - ایرنا - فرماندار زیرکوه گفت: ۳۳ درصد شبکه‌های آبرسانی شهرستان معادل ۲۴۰ کیلومتر فرسوده است که نیازمند تخصیص اعتبارات ملی و استانی برای اصلاح و بازسازی و جلوگیری از هدررفت آب است.

صاحب‌خبر -

محمدحسین عربشاهی روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان زیرکوه افزود: میزان هدررفت آب در خطوط انتفال آب و شبکه‌های آب و فاضلاب شهرستان ۴۱ درصد است که این رقم از میانگین کشوری و استانی هم بالاتر است.

وی عنوان کرد: در شهرستان استفاده ناصحیح از شبکه‌های آب را داریم که باید مشترکان استفاده مجاز از شبکه‌های آبرسانی را داشته باشند تا در گرمای فصل تابستان امسال در روستاها دچار تنش آبی نشویم.

عربشاهی افزود: اگر با متخلفان غیرمجاز استفاده از شبکه‌های آبرسانی برخورد شود با همین مقدار آب موجود، مشکل کم آبی در شهرستان نخواهیم داشت.

فرماندار زیرکوه اظهار داشت: در مجموع از محل منابع اعتباری مختلف سال گذشته ۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای شهرستان مصوب شده که تاکنون ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان معادل ۳۵ درصد این اعتبارات اختصاص یافته است.

عربشاهی ادامه داد: اعتبارات اختصاص یافته در زمینه اجرای ۱۷۳ طرح عمرانی شهرستان هزینه شده است.

وی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست اعتبارات پیشنهادی خود را در سال جاری برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام با اولویت مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی ارائه کنند.   

وی با اشاره به اینکه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است، اضافه کرد: باید در راستای تحقق شعار سال کارگاه‌های تولید کوچک و زودبازده راه‌اندازی شود و دستگاه‌های متولی در راستای جذب سرمایه‌گذار در پاسخگویی به استعلامات مختلف تسریع کنند.

همچنین در این نشست با حضور مدیرکل دادگستری خراسان جنوبی حجت الاسلام والمسلمین حسینی  به عنوان دادستان جدید شهرستان معرفی و از زحمات خسروی تجلیل شد.

نظر شما