شناسهٔ خبر: 40458683 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهر مینیا پولیس آمریکا به منطقه جنگی تبدیل شده است 

تهران- ایرنا- با ادامه اعتراضات مردمی در آمریکا به نژاد پرستی و قتل جورج فلوید رنگین پوست به دست پلیس و بسته شدن پمپ بنزین‌ها و مغازه‌های شهر مینیا پولیس، این شهر به منطقه جنگی میان معترضان و نیروهای پلیس تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، در ششمین روز از اعتراضات مردمی علیه نژادپرستی و خشونت‌های پلیس در آمریکا، مغازه‌ها و رستوران‌های مینیا پولیس بسته است و کسی تمایلی به بازگشایی مراکز تجاری خود ندارد. 

پس از گذشت نزدیک به یک هفته از ناآرامی‌ها در اعتراض به قتل فلوید، مسئولان مینیا پولیس با شهری غارت زده رو به رو شده و اعتراضات خیابانی همچنان ادامه دارد. 

با بدتر شدن اوضاع، هزاران نیروی گارد ملی به مینیاپولیس اعزام و هم اکنون در این شهر مقررات منع رفت و آمد برقرار شده است. 

با گسترش اعتراضات خشونت آمیز به سایر شهرهای آمریکا، مقامات این کشور نیروها را به حالت آماده باش درآورده و محدودیت‌هایی را برای کنترل اوضاع شهر اعمال کرده‌اند. آن‌ها بر این باورند که وضعیت غیر عادی هنوز  به پایان نرسیده است. 

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه از فرمانداران این کشور خواست تا پس از خشونت معترضان و سه شبانه روز نا آرامی در ده‌ها شهر، تهاجمی‌تر عمل کنند. 

وی در یک کنفرانس ویدئویی که گفته می‌شود در زیر زمین کاخ سفید برگزار شد، گفت: شما باید مسلط شوید و مردم را دستگیر و محاکمه کنید. 

وی در این گفت‌وگو که مقامات امنیت ملی هم حضور داشتند تاکید کرد، این خشونت از طرف نیروهای چپ‌ تندرو انجام می‌شود. 

نظر شما