شناسهٔ خبر: 40458567 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

مجوز فعالیت هشت موسسه قرآنی در کردستان صادر شده است

رستمی، گفت: امسال برای هشت موسسه قرآنی در کردستان مجوز صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، عبیدالله رستمی امروز(12خرداد) در آیین رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی و تجلیل از برترین‌های مرحله اول فهما در کردستان که به صورت ویدئو کنفرانس با رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد، اظهار داشت: از سال ۹۳ مجوزی برای ایجاد موسسات قرآنی در استان صادر نشده بود که امسال از ۱۷ پرونده تکمیل شده در این راستا برای هشت موسسه مجوز صادر شده است.

 وی افزود: در ارزیابی های  انجام شده از وضعیت کانون‌های مساجد کشور ۱۲ کانون در کردستان به عنوان برتر و ویژه انتخاب شده اند.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: همچنین این رتبه‌ها نشان از توانمندی ۶۰۰ کانون کردستان نیست چون استعداد و ظرفیت کانون‌ها در این استان بسیار بیشتر است.

 

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی پایگاه اطلاع رسانی فهما در استان،  افزود: تربیت نیروی کارآمد و تاثیرگذار و مقابله با تهاجم فرهنگی از جمله اهداف راه‌اندازی پایگاه اطلاع رسانی فهما در استان است.

 

رستمی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: این پایگاه اطلاع رسانی فهما فصل جدیدی از اطلاع رسانی را گشوده و باعث انسجام گروهی بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با دیگر استان‌های کشور خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان هم در ادامه این مراسم، افزود: از ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان ۴۲۷ کانون در مساجد قرار دارند و فعالیت می‌کنند.

 

گلباغی بیان کرد: 12  کانون مساجد استان در سطح کشور براساس ارزیابی انجام شده برتر و ویژه شناخته شدند اما  تعداد کانون‌های برتر و فعال استان بیش از این تعداد است ولی بدلیل ضعیف بودن زیرساخت ارتباطات و اینترنت در بسیاری از کانون‌ها امکان بارگذاری اطلاعات مربوط به فعالیت‌های آنها در سامانه بچه‌های مسجد فراهم نبود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: کانون‌های  مساجد براساس هشت شاخص و ۳۶ فعالیت مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار گرفتند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از مدیران مسوول ۱۲ کانون فرهنگی هنری مساجد کردستان ۱۰ کانون برتر و ۲ کانون ویژه که در سطح کشور برمبنای ارزیابی‌های انجام شده ویژه و برتر شناخته شدند با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

پایان پیام/181

نظر شما