شناسهٔ خبر: 40458043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در نجف آباد مطرح کرد؛

سیره بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی؛ بهترین راه شناخت مدعیان خط امام

حجت الاسلام حسناتی منافقانه عمل کردن برخی مدعیان خط امام را تلاشی در جهت تأمین منافع شخصی آنها دانست و گفت: بهترین نحو خط امام خمینی از سوی رهبری تبیین و ترسیم شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه در نجف آباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه نگاه امام خمینی برخاسته از قرآن کریم و سیره عملی اهل بیت(ع) بوده است، گفت: ایشان همیشه در خط مقدم انقلاب بوده‌اند و این دقیقا آن چیزی است که در عصر پیامبر اکرم(ص) در خطاب قرآن کریم به ایشان برای تبلیغ دین و انقلاب در میان جامعه شاهد آن هستیم.

امام خمینی خود را مخاطب قرآن می‌دیده است

وی با بیان اینکه امام خمینی خود را مخاطب قرآن کریم می‌دیده است، افزود: دیدگاه ایشان برخاسته از اسلام ناب بوده است و ایشان از اسلام ناب در جهان معاصر پرده برداری کردند، ایشان بعد از اینکه دستورات دین را در وجود خود پیاده و عملی کردند، آنها را با انقلاب اسلامی در جامعه نیز عملی کردند.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه خاطرنشان کرد: آن چه که قرآن از ما می‌خواهد همین است که نترسیم و قوی باشیم و وارد میدان عمل و مبارزه با ظلم و کفر و استکبار شویم که آیات متعددی در این خصوص در قرآن کریم وجود دارد، امام خمینی بر همین مبنا وارد میدان شدند و سپس به مسأله ایجاد قدرت پرداختند تا بتوانند دین را در جامعه جاری کنند.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به رسالت جهانی انبیاء الهی برای ایجاد نهاد حاکمیت و قدرت بر مبنای دین، اظهار کرد: امام خمینی کشور ما و جهان مستضعفین را دگرگون کردند و تا به امروز شاهد هستیم هنوز این مسیر ایشان با قوت ادامه دارد و امام خمینی هنوز راهبری و هدایت مجاهدین عالم را بر عهده دارند.

خط امام، یعنی با صلابت در مقابل دشمن ایستادن

وی منافقانه عمل کردن برخی افراد مدعی خط امام خمینی را تلاشی در جهت تأمین منافع شخصی آنها عنوان کرد و گفت: این موضوع در عصر پیامبر اسلام(ص) نیز وجود داشته است. اما خوشبختانه به بهترین نحو خط امام خمینی از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین و ترسیم شده و ایشان به بهترین نحو در این مسیر عمل می کنند، افراد باید خط امام را از این طریق به درستی بشناسند.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با بیان اینکه امام خمینی توحید و خداشناسی و اخلاص ویژه‌ای داشتند، تصریح کرد: خط امام یعنی با صلابت و قدرت در مقابل دشمنان ایستادن، ایشان قاطعیت خاصی در دفاع از آنچه حق می‌دانستند، داشتند و با همه وجود بر روی حق می‌ایستادند و بر آن پافشاری می کردند، دیدگاه ایشان دیدگاه رأفت و رحمت میان مؤمنین و شدت با کافران بود، این یکی از ویژگی‌های مهم ایشان محسوب می‌شود.

وی وحدت آفرینی را از ویژگی‌های امام خمینی عنوان کرد و افزود: ایشان به خوبی می‌دانستند باید «رحماء بینهم» باشند تا بتوانند در جامعه وحدت ایجاد کنند و نظام اسلامی را تقویت سازند، دیدگاه ایشان پیرامون وحدت تنها منحصر در وحدت میان مذاهب اسلامی و شیعه و سنی نبود بلکه ایشان معتقد به وحدت میان موحدین و پیروان ادیان مختلف بودند و همه آنها را دعوت به مبارزه با استکبار می‌کردند.

پافشاری بر مردم سالاری دینی از ویژگی‌های امام خمینی است

حجت الاسلام حسناتی بها دادن و توجه به مردم را از دیگر ویژگی‌های امام خمینی برشمرد و اظهار کرد: امام خمینی اعتقاد واقعی به اسلام و قرآن کریم و اسلامی شدن کل نظام داشتند، در کنار این موضوع توجه به مردم و مردم سالاری دینی دیگر ویژگی جدی امام خمینی است که بر روی آن پافشاری داشتند.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد دیدگاه‌های امام خمینی را عامل قدرت و ثبات انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی افراد سخن از امام خمینی بگویند اما تلاش کنند در حقیقت نان خط امامی بودن را بخورند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم ببینیم کسی واقعا پیرو خط امام است، ساده زیستی، تواضع، زهد به معنای واقعی، مردم داری و دشمن شناسی و دشمن ستیزی و توجه داشتن به مصالح نظام مقدس اسلامی را باید در رفتار و اعمال او بسنجیم، امام خمینی هرگز کاری نکردند که باعث شادی دشمن شود و ایشان پیوسته عامل شادی و سرافرازی مردم بودند و در تمام عرصه‌ها به این مسائل توجه داشتند، تمام وجود ایشان قرآن کریم و اسلام ناب بود./1304/ت210/ب1

نظر شما