شناسهٔ خبر: 40457865 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ممنوعیت نگهداری خودروی صفر کیلومتر در پارکینگ‌های خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: نگهداری هرگونه خودرو صفر کیلومتر و بدون پلاک در تمامی پارکینگ‌های عمومی و خصوصی استان ممنوع است و از مصادیق احتکار محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی تهوری روز دوشنبه در حاشیه بازدید و نظارت بر نمایندگی‌ها و واحدهای عرضه خودرو در مرکز استان افزود: پیرو ابلاغیه‌های گذشته مبنی بر عدم نگهداری خودروهای صفر کیلومتر در پارکینگ‌های عمومی و خصوصی تمامی پارکینگ‌های استان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: بر اساس ابلاغ شیوه‌نامه مبارزه با احتکار و گرانفروشی خودرو از سوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور، گشت‌های مشترک با تعزیرات حکومتی و پلیس آگاهی در استان تشکیل شده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: دارندگان اتومبیل‌های صفر کیلومتر سریعتر نسبت به تعیین تکلیف و نصب پلاک خودرو خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: چنانچه این نوع کالای سرمایه‌ای توسط فرد حقیقی یا حقوقی در پارکینگ‌ها مشاهده شود از مصادیق احتکار است و به عنوان محتکر با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

تهوری یادآور شد: مردم استان خراسان جنوبی نیز چنانچه محل نگهداری یا پارکینگ خودرو صفر کیلومتر و فاقد پلاک مشاهده کردند مراتب را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا همکاران بازرسی لازم را انجام و با متخلفان برخورد کنند.

وی گفت: به تمامی نمایندگی‌های مجاز خودرو نیز ابلاغ شده است که حق نگهداری خودرو صفر کیلومتر را ندارند و باید مشتریانی که اقدام به خرید خودرو کرده‌اند نسبت به تحویل آن اقدام کنند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه خودرو بایستی حتما با پلاک تحویل مشتری شود افزود: نمایشگاه‌های اتومبیل نیز باید خودرویی که عرضه می‌کنند با رعایت ضوابط قیمتی باشد و برابر دستورالعمل‌های سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده اقدام کنند.

نظر شما