شناسهٔ خبر: 40457797 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

معاون درمان وزیر بهداشت:

کمبود کیت تشخیص کرونا در کشور وجود ندارد

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: کمبودی از نظر کیت‌های تشخیص کرونا در کشور وجود ندارد و بخشی در داخل تولید و بخشی نیز وارد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، قاسم جان‌بابایی در ستاد مدیریت و کنترل کرونای استان کرمانشاه اظهار داشت:
درخصوص افراد‌ مسن و دارای بیماری‌ زمینه‌ای، بایستی حساسیت بیشتری وجود داشته باشد و از حضور این افراد در مکان‌های شلوغ خودداری شود.
وی افزود: به منظور کاهش مرگ و میر موضوع غربالگری بیماران کرونایی در دستور کار قرار گرفت تا پیش از آنکه وضعیت این افراد به حد بحرانی برسد و یا افراد دیگر را آلوده کنند، شناسایی شده و تحت مراقبت قرار گیرند.
جان‌بابایی با بیان اینکه افراد شناسایی شده باید ایزوله شوند گفت: در همین راستا نقاهتگاه‌ها می‌تواند کمک‌کننده باشد.
وی افزود: عدم استقبال از نقاهتگاه‌ها به دلیل کمبود امکانات رفاهی است و زمانی می‌توان انتظار داشت افراد به این مراکز مراجعه داشته باشند که امکانات رفاهی برای آنها فراهم شود.
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه نگرانی بابت تجهیزات درمانی و حفاظتی کرونا در کشور وجود ندارد، گفت: خوشبختانه عمده این تجهیزات در داخل کشور تولید می‌شود و  کمبودی در این زمینه وجود ندارد و حتی در برخی اقلام امکان صادرات وجود دارد.
وی با بیان اینکه بخشی از کیت‌های تشخیصی در داخل تولید و بخشی نیز وارد می‌شود عنوان کرد: در روزهای اول تنها یک آزمایشگاه تشخیصی کرونا در کشور فعال بود اما اکنون تعداد این مراکز به 150 مورد رسیده است.
جان بابایی با‌اشاره به پایین بودن آمار مرگ و میر مبتلایان کرونای بالای 70 سال در کشور نسبت به آمریکا و سایر کشورهای اروپایی گفت: دلیل این امر نگهداری از سالمندان در خانه است در حالی که عمده مرگ و میر این افراد در آمریکا و اروپا مربوط به آسایشگاه‌های سالمندان است.

برچسب‌ها:

نظر شما