شناسهٔ خبر: 40456980 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرماندار ویژه آبادان:

سازوکار مناسبی برای قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا وجود ندارد

موسوی عدم وجود سازوکار مناسب برای قرنطینه بیماران کرونایی را حلقه گمشده افزایش شمار مبتلایان دانست و گفت: سازوکار مناسبی برای برخی مبتلایان که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند وجود ندارد و این امر حلقه مفقوده افزایش مبتلایان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زین‌العابدین موسوی» عصر امروز (دوشنبه 12 خرداد) در نشست شورای تامین شهرستان آبادان که با حضور معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکس برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات مجموعه درمانی دانشکده علوم پزشکی شهرستان در راستای مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: اگر بخواهیم نسبت درصد مرگ و میر را در سطح کشور و استان در نظر بگیریم، در سطح کشور به میزان ۱۰ درصد و در سطح خوزستان ۵ درصد است ولی میرایی در سطح شهرستان آبادان ۳.۴۲ درصد بوده، یعنی وضعیت شهرستان آبادان از حیث مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا نسبت به وضعیت کشور و مرکز استان مناسب‌تر است.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان افزود: در آبادان، چند روز ابتدایی شیوع کرونا درصد ابتلا  در برخی از روزها حتی به عدد صفر می‌رسید و ما روزهای متمادی بود که هیچ موردی از ابتلا به کرونا نداشتیم، ولی اکنون این اعداد 2 رقمی و حتی سه رقمی می‌شود.

 

وی عدم وجود سازوکار مناسب برای قرنطینه بیماران کرونایی را حلقه گمشده و یکی از مهم‌ترین علل افزایش آمار مبتلایان خواند و تصریح کرد: این نشان می‌دهد درصد بسیاری از افراد مبتلا به کرونا در سطح شهرستان آبادان و حتی استان با قانون‌گریزی و بدون اینکه سازوکاری برای کنترل این بیماران و بررسی روند بهبودی آنها وجود داشته باشد در سطح شهر تردد می‌کنند که عامل موثری در ابتلای دیگران به بیماری است؛ در برخی از موارد دست به اعمال دستورالعمل‌های قرنطینه و تعطیلی زدیم که موثر بود اما وقتی راه‌ها باز و همه چیز آزاد شد باعث شد که یک مقدار روند ابتلا به بیماری کرونا در سطح آبادان رو به فزونی بگذارد.

 

موسوی اضافه کرد: ما در شرایطی شهر را قرنطینه کردیم و اجازه عبور به هیچ فردی غیر از افراد بومی آبادان را ندادیم، در آن لحظات و آن روزها ما جواب کار خود را گرفتیم و شهرستان آبادان در حالی که در صدر جدول مبتلایان به ویروس کرونا در استان بود به رده پانزدهم نزول پیدا کرد و همگان دیدند که این کاری که از سوی ستاد کل و شهرستان آبادان انجام شد کار صحیحی بود.

 

وی عنوان کرد: به جهت وجود برخی از بازگشایی‌ها متاسفانه وضعیت به گونه‌ای شد که درصد ابتلا به ویروس کرونا در سطح شهرستان آبادان بالا رفت، البته وضعیت مبتلایان و آمار ابتلا به ویروس کرونا در سطح شهرستان آبادان به گونه‌ای است که اکثر بیماران ما سرپایی هستند و نیاز به بستری ندارد، اما این سبب نمی‌شود که ما از آن بخش از امکانات مورد نیاز به بستری شهرستان آبادان غافل بشویم.

 

فرماندار ویژه آبادان ابراز کرد: تخت‌های بستری بیمارستان طالقانی در حال پر شدن است، ما باید قطعاً ساز و کار و پیگیری وضعیت بیماران سرپایی و جلوگیری از تردد آنان را در سطح شهرستان به سمت و سویی ببریم که باعث شویم  زنجیره کرونا قطع شود و تحت هیچ شرایطی نباید اجازه دهیم که شهرستان به وضعیتی بدتر از این برسد.

 

وی با بیان اینکه باید حواسمان باشد که برخی از افرادی که در سطح شهر تردد می‌کنند احتمال دارد بدون علائم و ناقل باشند ابراز کرد: این می‌تواند برای شهروندانی که سن بالایی دارند و یا دچار بیماری زمینه‌ای هستند آسیب‌رسان باشد، به هر حال شما اگر در نظر بگیرید یک فرد مبتلا برای خرید به یک فروشگاه زنجیره‌ای برود و به مدت ۱۵ دقیقه در آن فروشگاه سپری بکنند و به وسایل و طبقه‌های مختلف یک فروشگاه دست بزند و این فروشگاه را آلوده کند درصد بسیاری از فضای آن فروشگاه را آلوده کرده که می‌تواند بسیار خطر ساز باشد.

 

موسوی همچنین بر نیاز مبرم ستاد مبارزه با کرونا شهرستان آبادان به تشکیل پلیس سلامت اشاره کرد و ادامه داد: هدف از تشکیل پلیس سلامت در راستای کنترل وضعیت این بیماران از منظور تردد در سطح شهر و اماکن عمومی خواهد بود.

 

وی خاطر نشان کرد: قطعاً برای مبتلایان باید فرایند رسیدگی درمانی داشته باشیم و با تشکیل پلیس سلامت بتوانیم از تردد این افراد در سطح شهر جلوگیری کنیم، از این رو باید تمام بیماران کرونا مثبت بدون علائم نیز در مراکز نقاهتی قرنطینه شوند.

 

فرماندار ویژه آبادان این شهرستان را یکی از شهرهای قرمز خوزستان خواند و یاد آور شد: متاسفانه از آبادان به عنوان یکی از شهرهای قرمز سطح استان نام برده می‌شود البته اگر از منظر درصد جمعیتی بخواهیم به این قضیه نگاه کنیم ما جزأ شهرهای چهاردهم و پانزدهم هستیم.

 

پایان پیام/660

نظر شما