شناسهٔ خبر: 40456606 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعالیت اماکن ورزشی شهرداری پایتخت ۱۷ خرداد از سر گرفته می‌شود

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تهران با بیان اینکه ۴۱۶ مجموعه ورزشی شهرداری پایتخت فرصتی ارزشمند برای شهروندان محسوب شود گفت: از روز شنبه ١٧ خرداد ماه بیش از ٥٨ مجموعه ورزشی در ٣٥ رشته مختلف انفرادی و دو رشته والیبال و فوتبال نیز در مجموعه های ورزشی دایر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در  همایش آموزشی و توجیهی فعالیت های ورزشی شهرداری تهران در پسا کرونا که در سالن ایوان شمس برگزار شد از آمادگی این نهاد برای بازگشایی اماکن ورزشی از روز شنبه (١٧خرداد) خبر داد و گفت: ورزش از نو به معنای شروعی دوباره برای تزریق حیات، سلامت و نشاط به کالبد تهران است.

امیر محسنی با بیان اینکه طبق اطلاعیه ۱۶ ستاد ملی کرونا علاوه بر ۳۵ رشته انفرادی و بدنسازی نیز والیبال و فوتبال سالنی نیز با آخرین پروتکل های بهداشتی فعال خواهد شد افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اولویت اصلی ما در بازگشایی بیش از ٥٨ مجموعه ورزشی است.

وی ادامه داد: تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از ورود افراد مشکوک به کووید ١٩ با رعایت ادب و احترام، رعایت نظافت و ضدعفونی مستمر اماکن و دستگاه ها و وسایل ورزشی پس از هر بار استفاده توسط هر ورزشکار و نیز رعایت استاندارد های لازم در خصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی (ابعاد ٢ متری از هر چهارسوی ورزشکار) از جمله نکاتی است که باید به دقت در نظر گرفته شود.

محسنی همچنین از سرکشی مستمر تیم های بازرسی از مجموعه های ورزشی خبر داد و تصریح کرد: ما ورزش از نو را نیاز جدی جامعه می دانیم و در این راستا از هیچ تلاشی با رعایت تمامی موارد بهداشتی فروگذار نخواهیم کرد.
 

حفظ جان مردم برای ما مهم است

رییس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هدف از این نشست تاکید و رعایت الزامات برای بازگشایی مجدد مجموعه ها در پسا کرونا بوده است، افزود: مجموعه های ورزشی با ابلاغ ستاد ملی کرونا مرحله به مرحله بازگشایی خواهد شد.

حجت نظری ادامه داد: در این نشست یک روزه علاوه بر رعایت پروتکل ها  نیز کتابچه علمی و آموزشی به مدیران مجموعه ها اهدا شد تا بازگشایی مجدد مجموعه ها(۱۷ خرداد) این موارد به کارکنان آنها گفته شود.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت پایدار نبودن شرایط عمومی جامعه احتمال تعطیلی و تذکرات لازم وجود دارد گفت: در صورت پایدار نبود کرونا در جامعه این موضوع از طریق سوال و تذکرات لازم به ستاد ملی کرونا ابلاغ خواهد شد چرا که با توجه به بخش اداری و درمانی متعدد در پایتخت و نیز تردد مردم از شهرستان ها به تهران این امکان وجود دارد که آمار ابتلا و فوتی ها بالا رود.

به گفته وی با توجه به تمرکز نمایندگان محلی در شهرهای مختلف این موضوع بیشتر می تواند تفکیک شود.

بازگشایی اماکن ورزشی فرصتی برای نوسازی و کسب اعتماد دوباره است

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران بازگشایی مجموعه های ورزشی فرصتی مغتنم برای نوسازی و کسب اعتماد دوباره در بین شهروندان تهرانی عنوان کرد و گفت: در شرایطی که مطابق آمارها، با افزایش ١٤ تا ١٦ درصدی تنش ها در جامعه مواجه شده ایم، ورزش ظرفیتی قابل ملاحظه برای کاهش آسیب ها و ایجاد نشاط و سلامت روانی جامعه به شمار می رود.

محمدرضا جوادی یگانه ضمن تشکر از اقدامات سازمان ورزش مبنی بر فعالیت ورزشی در فضای مجازی در دوران شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: معیار ما برای موفقیت، رضایتمندی مردم است و مجموعه های ورزشی به دلیل مواجهه با شهروندان، از اهمیت خاصی در این راستا برخوردارند.

وی، مدیران اماکن ورزشی را مخاطب قرار داد و گفت: به خاطر داشته باشید که تاب آوری اجتماعی کاهش یافته و همدلی، احترام، گشاده رویی و درک متقابل از الزامات دوران پساکرونا و رمز موفقیت ما در حفظ مهم ترین سرمایه اجتماعی یعنی اعتماد و رضایت مردم است.

جوادی یگانه در این نشست بررعایت تمامی پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز تاکید کرد.

یک عضو شورای شهر تهران نیز در این همایش اظهار داشت: یکی از غنی و بزرگترین مجموعه ورزشی و خدمات در کشور در اختیار شهرداری بوده که این ظرفیت و امکانات قطعا ثروت ملی بزرگ محسوب می شود.

محمد جواد حق شناس اضافه کرد:میزان متوسط ورزش و تحرک، آلودگی هوا و سلامت جامعه از عمده مواردی است که در پایتخت وجود دارد که سلامت جامعه را به خطر می اندازد.

همچنین در پایان با حکم مدیر عامل سازمان ورزش ۱۱۷ مدیر مجموعه های ورزشی سازمان ورزش شهرداری به عنوان ناظران Hse(نظارت بهداشتی) انتخاب شدند.   ‌ ‌

نظر شما