شناسهٔ خبر: 40454641 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فلسطین درصدد ایجاد بانک ملی ویژه پرداخت حقوق اسرا و خانواده‌های شهدا

منصوره زالی

هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین از ایده ایجاد موسسه‌ای بانکی ویژه پرداخت حقوق اسیران و خانواده های شهدای فلسطینی که در پی فشارهای اسرائیل تهدید به بستن حساب های بانکی‌شان شده، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از ارم نیوز،  قدری ابوبکر، رئیس این هیات با اعلام این خبر گفت: این طرح بنا به دستور ریاست تشکیلات خودگردان و دولت فلسطین برای توسعه موسسه‌ای بانکی به عنوان بانک ویژه پرداخت حقوق و پس انداز اسیران و خانواده های شهدای فلسطینی ارائه شده تا به این وسیله بتوان مانع فشارهای اسرائیل برای بستن حساب های این افراد در بانک ها شد.

وی گفت که موسسه بانکی مذکور متعلق به سازمان آزادی بخش فلسطین است و توسعه آن چیزی حدود 4 ماه به طول می‌انجامد و در این مدت بانک های محلی پرداخت حقوق اسرا و خانواده شهدا را بدون هیچ مانعی ادامه خواهند داد.

ابوبکر تصریح کرد: از بانک‌ها خواسته شده به وظایف خود در قبال پرداخت حقوق‌ها با استناد به توافق‌های امضا شده میان بانک‌ها و تشکیلات خودگردان و دولت فلسطین عمل کنند.

نهم مارس گذشته ، اسرائیل با صدور دستوری به بانکهای محلی در کرانه باختری هشدار داد مبلغی را برای پرداخت حقوق و پس انداز زندانیان و خانواده‌های شهدای فلسطینی پرداخت نکنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما