شناسهٔ خبر: 40454261 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

روند افزایشی قیمت طلا و سکه

نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر گفت: امروز قیمت طلا و سکه در بازار روند افزایشی پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

محمد کشتی آرای نائب رئیس دوم  اتحادیه طلا و جواهر  در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت بازار طلا، گفت: امروز قیمت طلا و سکه روند افزایشی پیدا کرد. دیروز شاهد کاهش قیمت طلا و سکه در بازار بودیم اما امروز مجدد افزایش قیمت داشت.

نائب رئیس دوم  اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به علت افزایش قیمت سکه و طلا در بازار،  تشریح کرد: امروز ۲ عامل باعث افزایش قیمت طلا و سکه شد که یکی از آنها افزایش ۱۴ دلاری قیمت اونس جهانی و دیگری افزایش نرخ ارز بود. 

کشتی آرای با بیان اینکه تقاضا برای خرید و فروش طلا در بازار وجود دارد، تشریح کرد: داد و ستدها روال عادی خود را دارد و حباب سکه در حد منطقی است. امروز هم سکه طرح جدید و هم سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

بیشتر بخوانید: علت گرانی طلا در هفته گذشته چه بود؟/دلار همچنان گرفتار حباب قیمتی

نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به قیمت اونس طلا، گفت: امروز قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی یک هزار و ۷۴۰ دلار بود. سکه طرح قدیم ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۷ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان، سکه یک گرمی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

کشتی آرای بیان کرد: هر مثقال طلا ۱۷ عیار (طلای آب شده) ۳ میلیون و ۱۶۲ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۷۳۰ هزار تومان معامله شد. اگر در بازار داد و ستد داشته باشیم پیش بینی می شود شاهد کاهش قیمت طلا و سکه باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما