شناسهٔ خبر: 40453536 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

اسپانیا نظامیانش را از عراق و افغانستان خارج می‌کند

ابنا

وزارت دفاع اسپانیا اعلام کرد که خروج نظامیان این کشور از عراق در تابستان جاری (اواخر ماه ژوئیه) و از افغانستان در انتهای امسال یا اوایل سال آینده انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ دولت اسپانیا روز ۱ ژوئن (۱۲ خرداد) اعلام کرد برنامه خروج کامل نیروهای نظامی‌اش از افغانستان و عراق را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش روزنامه ال پائیس و بنابر اعلام وزارت دفاع اسپانیا، خروج نظامیان این کشور از عراق در تابستان جاری (اواخر ماه ژوئیه) و از افغانستان در انتهای امسال یا اوایل سال آینده انجام خواهد شد.

نیروهای اسپانیایی در عراق بالغ بر ۵۳۰ نفر می شوند که عمدتا در پایگاه نظامی گرن کاپیتان در بسمایه در نزدیکی بغداد حضور دارند. این نیروها در چارچوب ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به آموزش نظامیان عراقی می پرداختند. 

در برنامه آموزش نظامیان عراقی که از فوریه سال ۲۰۱۵ شروع شد، تا کنون ۱۷ تیپ ارتش عراق و ۱۰ تیپ پلیس فدرال این کشور شامل بیش از ۵۰ هزار نفر تحت تعلیم قرار گرفته اند. پیشتر و همزمان با تعلیق برنامه‌های آموزش نظامی به خاطر همه گیری کرونا، اسپانیا حدود ۲۰۰ تن از سربازان حاضر در خاک عراق را فراخوانده بود.

اسپانیا همچنین تصمیم دارد نیروهایش از افغانستان را نیز نهایتا تا اوایل سال آینده میلادی (۲۰۲۱) از خاک این کشور خارج کند. این تاریخ مدتی قبل از خروج کامل نیروهای آمریکایی از این کشور در ۱۴ ماه آینده خواهد بود.

نیروهای اسپانیایی در چارچوب عملیات سازمان ناتو با عنوان «تعلیمات، کمک، مشورت در افغانستان مستقر هستند. این عملیات که ۳۹ کشور در آن مشارکت دارند با شعار با هم آمدیم، با هم می رویم به منظور آموزش نظامیان دولت افغانستان برای مقابله با طالبان و داعش اجرایی شده است.

تا پیش از همه گیری کرونا ۶۵ نظامی اسپانیایی در افغانستان حضور داشتند که نیمی از آن‌ها به اسپانیا بازگشته اند.


………………….
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما