شناسهٔ خبر: 40453206 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اصناف اصول بهداشتی را رعایت نکنند، پلمب خواهند شد

خبرگزاری میزان- معاون وزیر کشور هشدار داد: در صورتی كه اصناف و واحدهای بازگشايی شده، اصول و پروتكل‌های بهداشتی را رعايت نكنند، محدودیت‌های قبلی آنها به سرعت و بدون كم و كاست باز خواهد گشت و اين صنف‌ها با پلمب و تعطيلی مواجه خواهند شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - بیست و یکمین نشست کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا، امروز به ریاست «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی وزیر کشور با حضور اعضای آن از نهادها و دستگاه‌های مختلف کشور از جمله معاونان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور اعلام کرد.

ذوالفقاری در این نشست هشدار داد: در صورتی كه اصناف و واحدهای بازگشايی شده، اصول و پروتكل‌های بهداشتی را رعايت نكنند، محدودیت‌های قبلی آنها به سرعت و بدون كم و كاست باز خواهد گشت و اين صنف‌ها با پلمپ و تعطيلی مواجه خواهند شد.

رییس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد مدیریت کرونا گفت: اولویت اصلی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، صیانت و مراقبت از سلامت مردم است و به همین دلیل، نباید با تداوم بازگشایی ها، این علامت را به جامعه بدهیم که همه چیز در حال عادی شدن است.

وی افزود: گزارش‌ها از برخی نقاط کشور حکایت از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در طول یک هفته اخیر دارد و در صورتی که حساسیت مردم به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کاهش یابد، قطعا این آمار بیشتر خواهد شد.

ذوالفقاری تصریح کرد: برای مراقبت از سلامت مردم در برابر آن، باید صدای واحدی در جامعه داشته باشیم و به تصمیم گیری جامعی در باره بازگشایی‌ها برسیم.

معاون وزیر کشور همچنین گفت: اکنون زمان آن است که فرصت‌های مدیریت بیماری کرونا را بشناسیم و خودمان را برای زندگی در فضای کرونایی آماده کنیم.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه اولویت ستاد ملی کرونا، توجه توامان به سه محور تامین سلامت، معیشت و نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی مردم است، اظهارداشت: برنامه ریزی‌های ما باید به گونه‌ای باشد که در عین توجه به مسائل بهداشتی و سلامت، موضوع معیشت و گذران زندگی مردم هم مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: باید با رعایت اصول بهداشتی، به روند مبارزه با کرونا تا نابودی کامل این بیماری ادامه دهیم و بدانیم که در صورت عود دوباره آن، امکان اعمال سخت گیری و محدودیت‌های تازه بر فعالیت‌ها دشوار خواهد بود.

ذوالفقاری با بیان اینکه خوشبختانه تا امروز عملکرد موفقی در مدیریت بیماری کرونا داشته‌ایم، تصریح کرد: نباید با اهمال کاری و شیوع دوباره این بیماری، از یکسو، خدشه به اعتبار و افتخار جهانی مان در مدیریت این بیماری بزنیم و از سوی دیگر، با بازگشت محدودیت ها، هزینه هایمان را بالا ببریم.

انتهای پیام/

نظر شما