شناسهٔ خبر: 40453191 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قیمت شکر کاهش می‌یابد

دبیرکارگروه تنظیم بازار با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم شکر درب کارخانه 6300 تومان تعیین شد، گفت: قیمت شکر در بازار کاهش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا کلامی امروز در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار در جمع‌ خبرنگاران گفت: با توجه به میزان برداشت‌های شکر، اکنون منابع خوبی در اختیار داریم از این رو برای حمایت از تولید‌کنندگان داخلی سقف قیمت شکر در کارخانه کیلویی 6300 تومان تعیین شده است. 

وی با تاکید بر اینکه این مصوبه باعث افزاش عرضه شکر به بازار میشود‌، افزود: لذا اطمینان داریم که قیمت شکر در بازار کاهش خواهد یافت. 

به گفته کلامی کسانی که موجودی شکر دارند با دریافت قیمت جدید باید شکر را به بازار عرضه کنند. 

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز اولویت کالاهای مشمول نظارت تعیین شد، بیان داشت: حبوبات از جمله کالاهای مشمول اولویت نظات قرار گرفت. 

کلامی افزود: واحدهای بسته‌بندی که حبوبات را با فاکتور رسمی خریداری می‌کنند موظفند ضوابط قیمت‌گذاری و درج قیمت واقعی را در بسته‌بندی‌ها رعایت کنند. 

دبیر ستاد کارگروه تنظیم بازار  با بیان اینکه لوازم‌خانگی هم در لیست پایش مستمر قرار گرفت، بیان داشت: به دلیل حمایت از تولید‌کنندگان، واردات کالاهای ساخته شده لوازم خانگی ممنوع است و تولیدکنندگان داخلی با بیش از 23 میلیون ظرفیت آمادگی دارند که مصارف داخلی را تامین کنند. 

وی با بیان اینکه برخی از مواد اولیه تولید لوازم خانگی وارداتی و با ارز نیمایی است بیان داشت: نکته اساسی و مهم مورد تاکید ستاد تنظم بازار در جلسه امروز این بود که لوازم خانگی جزء کالاهای حساس است و بنابراین ضرورت دارد که واحدهای تولیدی داخل براساس ضوابط قیمت‌گذاری کالاهای تولید داخل، بهای تمام شده را محاسبه و قبل از هر گونه افزایش قیمت باید تایید سازمان حمایت را دریافت کنند. 

انتهای پیام/ 

نظر شما