شناسهٔ خبر: 40453182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

در دیدار روحانیون ملایری با نماینده ولی فقیه در همدان مطرح شد؛

در حوزه‌های علمیه بستر تربیت امام خمینی‌ها وجود دارد

حوزه/ امام جمعه ملایر و جمعی از روحانیون ملایری با امام جمعه و مدیر حوزه علمیه استان همدان دیدار و گفت‌وگو کرده و مهم ترین مسائل حوزه را مورد بررسی قرار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار امام جمعه و جمعی از روحانیون شهرستان ملایر با تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط حوزه علمیه ملایر، اظهار داشت: حوزه علمیه ملایر دارای ظرفیت‌های بالایی در موضوعات علمی و معنوی بوده و هست و بزرگان زیادی را در طول تاریخ تحویل جامعه داده است.

وی با بیان اینکه حوزه باید انقلابی باشد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بر این موضوع بسیار تاکید دارند و لذا این گذاره‌ را باید یک گذاره بدیهی بدانیم.

روحانیت از جوانان انقلابی حمایت کند

امام جمعه همدان افزود: حوزه زمانی می‌تواند در جامعه کارآمد و مؤثر باشد که قید انقلابی خود را حفظ کند و آن را با خود همراه داشته باشد.

وی خطاب به روحانیون حاضر در جلسه، بیان کرد: حمایت روحانیت از جوانان انقلابی موضوعی است که در آن نیازمند مدیریت جدی هستیم و باید نسبت به آن حساس باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی(ره)، عنوان کرد: همه ما باید به این موضوع افتخار کنیم که منتسب به حضرت امام(ره) هستیم و باید به یاد داشته باشیم که در حوزه‌های علمیه بستر تربیت امثال امام خمینی‌ها هنوز وجود دارد.

متاسفانه صدا و سیما برنامه خاصی برای ثبت نام حوزه های علمیه ندارد

در ادامه این جلسه آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی با بیان اینکه حوزه ملایر از حوزه‌های موفق استان است، بیان کرد: در چشم بر هم زدنی دوره مسئولیت‌ها به پایان می‌رسد و در این بین مهم این است که برای ارتقای حوزه‌های علمیه فعالیت جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به ثبت نام حوزه‌های علمیه، ابراز کرد: صدا و سیما برای ثبت نام حوزه های برادران برنامه خاصی ندارد.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه از زمان شروع ثبت نام‌های حوزه علمیه با تمامی ائمه جمعه استان در ارتباط بوده‌ایم، یادآور شد: این وظیفه ما است که تلاش خودمان را در حد اعلا قرار دهیم و همان طور که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند ما موظف به تکلیف هستیم نه موظف به نتیجه، چرا که نتیجه در دست ما نیست؛ باید در انجام تکالیف خود تمام توانمان را قرار دهیم.

وی در پایان با اشاره به حضور دو روحانی در بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی از استان همدان، عنوان کرد: اینکه تعداد روحانیون همدانی در بین نمایندگان بیشتر شده نشان دهنده آن است که مردم نگاه بهتری نسبت به روحانیت در استان دارند.

امیدواریم بتوانیم سربازان بیشتری را برای امام زمان(عج) آماده کنیم

در پایان این جلسه نیز حجت الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر با بیان اینکه انسجام خوبی در شهرستان ملایر حاکم است، گفت: یکی از برنامه‌هایی که در سال جاری به دنبال آن هستیم تشکیل جامعه روحانیت در شهرستان ملایر است.

وی با اشاره به اهمیت ثبت نام جوانان و علاقه مندان در حوزه‌های علمیه، ابراز داشت: امیدواریم ثبت نام‌های امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته باشد و بتوانیم بر سربازان حضرت حجت(عج) بیفزاییم.

نظر شما