شناسهٔ خبر: 40453130 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افراسیابی: وی او دی ها در دوران کرونا عملکرد درخشانی داشتند/ لزوم کوچ به فضای مجازی

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: وی او دی ها در دوران کرونا عملکرد بسیار درخشانی داشتند و توانستند سهم بسزایی در خانه ماندن مردم در دوران قرنطینه ایفا کنند.

صاحب‌خبر -

«محمدصادق افراسیابی» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره عملکرد وی او دی ها در دوران قرنطینه گفت: خوشبختانه وی او دی ها در دوران کرونا عملکرد بسیار درخشانی داشتند و در چند جنبه توانستند عملکرد چشمگیری داشته باشند.

وی ادامه داد: اولین نکته این بود که با کمک این پلتفرم مردم در خانه ماندند و از طریق وی او دی ها و محصولات آنها توانستند  اوقات فراغت خود را در خانه پر کنند. خصوصا هم زمانی بخشی از قرنطینه خانگی با عید نوروز باعث شد تا وی او دی ها بتوانند بخشی از اوقات فراغت مردم را پر کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، بستری که وی او دی ها فراهم کردند برای به اشتراک گذاشتن آثار مردم با موضوع شیوه های سرگرمی و استفاده از وقت در دوران قرنطینه خانگی باعث شد مردم احساس کنند می توانند وقتشان را با انجام کارهای مفید انجام بدهند. علاوه بر این بعضی محصولات تجاری که از طریق وی او دی ها پخش شد، باعث شد تا خلاء تعطیلی سینماها کمتر به چشم بیاید و در این مقطع کار وی او دی هایی نظیر فیلیمو، نماوا و آپارات بیشتر به چشم آمد.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال ادامه داد: این بسترها نشان دادند که می توانند ایفای نقش کنند.واقعیت این است که ما همیشه باید آماده کوچ به فضای مجازی باشیم و در این باره باید ظرفیت های لازم را در حوزه های سینما و تئاتر آماده و فراهم کنیم تا بتوانند در فضای مجازی به حیات خود ادامه بدهند.

افراسیابی تاکید کرد: حتی اگر کرونا نبود باید این آمادگی وجود داشت و کرونا به آن سرعت بخشید. البته در حوزه سینما و نمایش خانگی موفقیت خوبی داشتیم اما در حوزه تئاتر نیازمند گفت و گو با مسئولان تئاتر با مسئولان وی او دی ها هستیم.

وی با بیان اینکه امروز پلتفرمهای مجازی باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند، توضیح داد: امروز وی او دی ها حتی در موضوع آموزش هم کمک رسان های خوبی به شمار می روند و می توانند پاسخگوی نیاز روز جامعه باشند. امروز دیگر شیوه های سنتی در بسیاری از کشورها منسوخ شده است و به روز رسانی این بستر می تواند به رشد و به روز تر شدن سیستم آموزشی کشور نیز کمک کند.

 افراسیابی در پایان این گفت و گو تاکید کرد: یکی دیگر از کارکردهای بسیار مهم و قابل توجه وی او دی ها در این است که پاسخگوی نیازهای بیشتری از مخاطبان خود هستند. یک دسته از مخاطبان که بیننده برنامه های رسانه ملی هستند می توانند با رجوع به ای پلتفرم ها به تماشای برنامه هایی که از دست داده اند بنشینند. از سوی دیگر تولید محتواهای متنوع تر در این بستر هم مخاطبان خود را دارد و برخی که بیننده برنامه های تلویزیون نیستند، می توانند به سلیقه خود از محتوای وی او دی ها بهره ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما