شناسهٔ خبر: 40452939 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رونالدو: البته که «مسی» مرد شماره یک فوتبال مدرن است

تهران- ایرنا- مهاجم اسبق تیم ملی برزیل بر این باور است که «لیونل مسی» بهترین بازیکن کره خاکی بوده و «نیمار» و «ادن هازارد» در رتبه‌های بعدی هستند؛ «کریستیانو رونالدو» هم در این رتبه بندی جایی ندارد!

صاحب‌خبر -

«رونالدو نازاریو» می‌گوید، فوق ستاره آرژانتینی آبی اناری‌ها «مرد شماره یک» فوتبال مدرن است.

رونالدو در حالی این اظهار نظر را مطرح کرده است که در فهرست پنج نفره برترین فوتبالیست‌های جهان از نظر وی، رونالدو پرتغالی هیچ جایی ندارد و «محمد صلاح»، نیمار، هازارد و «کیلین امباپه» رای مثبت مرد برزیلی را به دست آورده‌اند.

دو بار فاتح جام جهانی هرگز این حقیقت را که وی جادوگر آلبی سلسته را یکی از بهترین فوتبالیست‌های جهان می‌داند، پنهان نکرده است.

با این حال، نکته‌ای که باعث تعجب می‌شود، نبودن نام فوق ستاره یوونتوس در فهرست جمع و جور و پنج نفره رونالدو است.

رونالدو در گفت‌وگو با آ.اس در خصوص ترتیب این فهرست گفت: البته که مسی اول است؛ او استعدادی است که ۲۰ یا ۳۰ سال طول می‌کشد تا شبیه وی متولد شود.

وی ادامه داد: همچنین صلاح، هازارد، نیمار و البته امباپه را هم دوست دارم.

بسیاری امباپه را به رونالدو تشبیه کرده‌اند و حالا ستاره اسبق اینترمیلان و رئال مادرید، توضیح می‌دهد که چرا مرد فرانسوی چنین بحثی را به راه انداخته است.

وی در خصوص استعداد ۲۱ ساله پاری‌سن‌ژرمن گفت: خیلی از مردم می‌گویند که او شبیه من است؛ سرعت بالایی دارد، خوب کار را تمام می‌کند، حرکات فوق العاده‌ای دارد، با هر دو پا واقعا عالی شوت می‌زند و گام‌هایی که بر می‌دارد، باورکردنی نیست.

رونالدو ادامه داد: ویژگی‌های مشترکی داریم اما من هرگز مقایسه کردن را دوست نداشته‌ام، به ویژه مقایسه دو بازیکن از دو نسل متفاوت زیرا شرایط در هر نسل با نسل دیگر فرق می‌کند.

رونالدو که هم‌اکنون عمده سهامدار باشگاه رئال وایادولید است، در ادامه ضمن صحبت از کیفیت ستاره‌ای که در فرانسه ظهور کرده و تحسین تلاش‌های ستاره مصری لیورپول در انگلیس، گفت که به اعتقاد وی، لالیگا بهترین لیگ فوتبال جهان است.

وی در این باره تاکید کرد: مشخص نیست که آیا لیگ جزیره از لیگ ما (اسپانیا) بهتر است یا خیر؛ شاید از حیث عواید تلویزیونی باشگاه‌های انگلیسی درآمد بیشتری داشته باشند اما بهترین بازیکنان یا دست کم بیشتر آنان در اسپانیا هستند.

در بحبوحه پاندمی ویروس کرونا، لالیگا اسپانیا خود را برای بازگشت به تقویم فوتبالی از ۱۱ ژوئن (۲۲ خردادماه) آماده می‌کند.

نظر شما