شناسهٔ خبر: 40452893 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکنش کوروش باقری به ادعای جنجالی سلیمی پس از ۴ سال

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری درباره ماجرای اخیر بهداد سلیمی واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کوروش باقری، سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران درباره ماجرای اخیر بهداد سلیمی و ادعای او مبنی بر وجود اتفاقات پشت پرده برای مدال نگرفتنش در المپیک ریو اظهار داشت: برخی اعتقاد دارند که حرکات بهداد خطا بوده و برخی هم مثل من معتقدند که کار داوران سخت گیرانه بوده است. برخی می‌گویند فدراسیون جهانی در این موضوع اعمال نفوذ کرده و من اعتقاد دارم که IWF در برخی مواقع به نفع و برخی موارد هم به ضرر ما کار کرده است.

بیشتر بخوانید: ادعای جنجالی سلیمی بعد از ۴ سال/ داور بین‌المللی وزنه‌برداری: دنبال نوش‌دارو هستیم!

او ادامه داد: به هر حال به نظر من لزومی ندارد پس از ۴ سال دوباره این بحث‌ها مطرح شود. بعید می‌دانم که خود بهداد هم تمایلی به این موضوع داشته باشد چرا که کمکی به ما نخواهد کرد. بهداد قهرمان ایران بوده و امیدوارم در عرصه‌های دیگر به ورزش ما کمک کند. مارادونا هم آمد و با دست گل زد، اما پس از چند سال دیگر صحبتی از آن موضوع نشد.   

باقری درمورد تعویق رقابت‌های المپیک توکیو گفت: تعویق المپیک در همه رشته‌ها می‌تواند به سود و ضرر برخی‌ها باشد. افرادی که سن بیشتری دارند، قطعا از این موضوع ضرر خواهند کرد. در ایران چند وزنه بردار جوان و چند وزنه بردار آسیب دیده داشتیم. علی داوودی اگر با برنامه کار کند، می‌تواند رکورد‌های خود را ارتقا دهد. سهراب مرادی هم می‌تواند بعد از مصدومیتش، رکورد‌های خود را بالا ببرد و کیانوش رستمی هم باید از این شرایط  استفاده کند.

او درخصوص روند کسب سهمیه توسط وزنه برداران ایرانی خاطرنشان کرد:  دیدگاهی که در این چند ماه به وجود آمده بود، باعث شد تا فردی مثل رضا بیرالوند را به مسابقات گزینشی المپیک نفرستیم. اما حالا می‌بینیم که عملا همه چیز به دست فدراسیون افتاده و تفاوت عمده‌ای در روند کسب سهمیه نسبت به سال‌های قبل به وجود نیامده است.

بیشتر بخوانید: بیرالوند: پول قرارداد وزنه برداران ملی پوش اندازه یک پراید هم نمی‌شود/ برای کسب سهمیه المپیک عقب نشینی نکردم

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری گفت:  شرایط و آمادگی روز وزنه برداران را باید لحاظ کنیم. سرمربی تیم ملی باید فردی را راهی المپیک کنند، که انتخابش منجر به کسب مدال شود. از بین ۶ نفر باقی مانده در رنکینگ، ۲ نفر را می‌توانیم انتخاب کنیم. در وزن ۹۶ کیلوگرم هم ۴ نفر مدعی هستند. تا حدود زیادی تکلیف مان در دسته ۱۰۹ و فوق سنگین مشخص است. چیزی که دست کادرفنی را بسته است، حضور تنها یک نفر در جمع ۸ نفر برتر جهانی اوزان مختلف است.

انتهای پیام/ 

نظر شما