شناسهٔ خبر: 40452403 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

درخواست از مردم ژاپن برای رعایت اقدامات پیشگیرانه پس از افزایش مبتلایان به کرونا

به دنبال افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جنوب شرق ژاپن، دولت شینزو آبه از مردم این کشور خواسته که همچنان اقدامات پیشگیرانه برای مبتلا نشدن به این ویروس را رعایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ان اچ کی، وزیر اقتصادی این کشور که یکی از مسئولان ارشد در ارتباط با مهار این ویروس به شمار می رود روز گذشته اعلام کرد که باتوجه به شناسایی مسیرهای انتقال این ویروس دولت تصمیمی برای اعلام وضعیت اضطراری ندارد.

با اینحال وی نتوانست این موضوع را کتمان کند که به دلیل افزایش تعداد مبتلایان در شهر کیتاکیوشو، حس وجود بحران بر این شهر همچنان باقی است.

نگرانی ها پس از آن افزایش یافته که موارد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در میان دانش آموزان یک دبستان محلی در شهر کیتاکیوشو  ژاپن تأیید شد.

مسئولان این شهر روز یکشنبه 12 مورد جدید ابتلا از جمله چهار نفر در دبستان موریتسونه در بخش کوکورامینامی این شهر را تأیید کردند.

سه دبستان و مدرسه راهنمایی دیگر در این شهر پس از آن که آزمایش ویروس کرونا تعدادی از دانش آموزان آنها مثبت شد به طور موقت تعطیل شده اند.

مقامات ژاپنی معتقدند که همچنان خطر افزایش تعداد مبتلایان به ویروس در سراسر این کشور وجود داشته و از این رو از مردم می خواهند که اقدامات پیش گیرانه را همچنان رعایت کنند.

دولت ژاپن از امروز توصیه برای عدم خروج از منزل را لغو خواهد کرد اما همچنان شهروندان ژاپنی در توکیو و 3 استان همسایه آن در قالب این تصمیم قرار ندارند.

انتهای پیام/

نظر شما