شناسهٔ خبر: 40452306 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رایزنی سفیر ایران و وزیر عراقی درباره افزایش تبادل تجاری

تهران-ایرنا-سفیر ایران و وزیر برنامه ریزی عراق در دیداری که روز دوشنبه انجام شد درباره افزایش تبادل تجاری میان دو کشور گفت و گو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری سومریه‌نیوز، دفتر رسانه‌ای «خالد بتال» وزیر برنامه‌ریزی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، بتال امروز در دفترش با «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد دیدار کرد.

طبق این بیانیه، دو طرف درباره مسائل و موضوعات مختلفی از جمله همکاری میان دو کشور در زمینه مبارزه با بیماری همه‌گیر کرونا و افزایش حجم تبادل تجاری  و ایجاد توازن در واردات و صادرات میان دو کشور با هم گفت و گو کردند.

همکاری در زمینه انرژی، تسهیل در انجام مراحل بازرسی کالاهای متبادله به ویژه مواد غذایی جهت انتقال به موقع آنها از گذرگاه‌های مرزی از دیگر محورهای مورد گفت و گو میان دو طرف بود.

دوطرف ایرانی و عراقی همچنین درباره افزایش میزان همکاری‌ها میان دو کشور در حوزه‌های علمی و تحقیقاتی و فراهم کردن بهترین شرایط برای دانشجویان عراقی در حال تحصیل در دانشگاه‌های ایران باهم رایزنی کردند.

ساماندهی ورود و خروج زائران عراقی و ایرانی به عتبات مقدس در دو کشور، ترغیب برای انجام سرمایه‌گذاری‌های دوطرفه و ایجاد شرایط مناسب برای شرکت‌های ایرانی در عراق و نیز تلاش برای اجرای توافقات و یادداشت‌های امضا شده میان عراق و ایران از دیگر موضوعات مورد بحث ‌و گفت و گو میان دو طرف بود.

وزیر برنامه‌ریزی عراق از از حمایت‌های ایران از کشورش در زمینه‌های مختلف قدردانی و تاکید کرد که دولت عراق به دنبال افزایش سطح همکاری‌های مشترک میان دو کشور است.

وی همچنین گفت که سفیر ایران آمادگی کشورش را برای پشتیبانی از دولت عراق در زمینه‌های اقتصادی، پزشکی،علمی و سرمایه‌گذاری اعلام کرد.

نظر شما