شناسهٔ خبر: 40452220 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استانداری خراسان رضوی پاسخ داد؛

افراد فوت شده از کرونا در خراسان رضوی چه بیماری‌هایی داشته‌اند؟

اکرم مقدسی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: افرادی که در استان به دلیل ویروس کرونا فوت شده و بیماری زمینه‌ای داشته‌اند، ۳۱ درصد دارای امراض قلبی و عروقی، ۲۱ درصد بیماری دیابت، ۱۵ درصد سایر بیماری‌ها، ۶ درصد بیماری ریوی، ۵ درصد بیماری کبدی، ۵ درصد  بیماری کلیوی، ۳ درصد بدخیمی و  ۲. ۶ درصد مزمن عصبی بوده‌اند.

صاحب‌خبر -

حسن جعفری با بیان این مطلب، اظهار کرد: تاکنون حدود ۷۰ جلسه مهم در ارتباط با موضوع کرونا برگزار شده که از این تعداد ۴ جلسه در بهمن و ۲۲ جلسه در اسفند سال گذشته، ۱۲ جلسه در فروردین، ۶ جلسه اردیبهشت و ۳ جلسه نیز در خرداد ماه سال جاری برگزار شده است.

وی با اشاره به افرادی که در استان به دلیل ویروس کرونا فوت شده و بیماری زمینه‌ای داشته‌اند، تصریح کرد: از این بیماری‌های زمینه‌ای ۳۱ درصد امراض قلبی و عروقی، ۲۱ درصد بیماری دیابت، ۱۵ درصد سایر بیماری‌ها، ۶ درصد بیماری ریوی، ۵ درصد بیماری کبدی، ۵ درصد  بیماری کلیوی، ۳ درصد بدخیمی و  ۲. ۶ درصد مزمن عصبی بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در خصوص اقدامات مدیریتی انجام شده در حوزه کرونا، گفت: در این راستا ۲۵ جلسه با متخصصان، ۲ جلسه شورای اداری و ۵ جلسه ستاد تدبیر در حوزه مدیریتی استان در ارتباط با کرونا برگزار شده و این در حالی است که ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در تمام شهرستان‌ها نیز فعال بوده است.

جعفری افزود: در حوزه اقدامات سیاسی علاوه بر تلاش برای ایجاد وحدت‌رویه در حوزه استان، با برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان و منتخبان استان در مجلس شورای اسلامی، اقدامات دیگری از جمله رایزنی دیپلماتیک برای برگرداندن اتباع عربستانی، پاکستانی، بحرینی، یمنی و افغانستانی واقع در حوزه استان و مدیریت اتباع خارجی زندانی در استان نیز انجام شده است.

وی بیان کرد: در حوزه امنیتی اقداماتی از جمله برگزاری ۷ جلسه شورای تامین ویژه کرونا، رصد نارضایتی‌ها و چالش‌های امنیتی و جمع‌آوری اخبار و اطلاعات روزانه و اخذ تصمیم مربوطه، رصد نمودن مستمر مسائل مرتبط با مرز، برنامه‌ریزی جهت جلوگیری از اقدامات و اجتماعات آشوب‌گرانه و اجرای طرح فاصله‌گذاری در سطح استان با ایجاد ۱۳۲ نقطه کنترلی انجام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در خصوص اتباع خارجی، تصریح کرد: مدیریت خروج اتباع خارجی از کشور، ثبت رکورد خروج اتباع افغانی ظرف یک هفته از مرز دوغارون و پیگیری امور مربوط به درمان اتباع خارجی و خانواده‌های آسیب‌دیده آنها از اقدامات صورت گرفته محسوب می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد:  فعال‌سازی ظرفیت‌های تولیدی اقلام بهداشتی، افزایش تولید متوسط روزانه اقلام بهداشتی، تحویل ۵۵ دستگاه ونتیلاتور توسط خیرین به دانشگاه علوم پزشکی، برنامه‌ریزی جهت حمایت از اقشار آسیب‌دیده، توزیع ۷۰۰ هزار بسته معیشتی و تامین مالی جهت تهیه اقلام پزشکی بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها از جمله اقدامات اقتصادی است.

وی ادامه داد: تخصیص ۱۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی، ۱۶ میلیارد تومان کمک مالی و تجهیزات توسط خیرین، توزیع و تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله اقدامات بودجه‌ای بوده که در خصوص کرونا صورت گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: در حوزه اقدامات اجتماعی می‌توان به اجرای طرح‌های ایجاد محدودیت و فاصله‌گذاری هوشمند و اجتماعی در سطح استان، ایجاد هماهنگی و همراهی در بین علما و بزرگان استان برای اجرای محدودیت در تردد به حرم مطهر و بقاع متبرکه و در ورودی و خروجی‌های استانی با کمترین هزینه اجتماعی، فعال‌سازی ظرفیت‌های اجتماعی در جهت ارائه خدمات، تولید اقلام بهداشتی و رصد مستمر فضای اجتماعی استان در حوزه‌های مختلف در ارتباط با نارضایتی اجتماعی و برنامه‌ریزی مناسب در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی ناشی از کرونا اشاره کرد.

جعفری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه درمانی استان، عنوان کرد: فعال‌سازی کل ظرفیت درمانی استان، آماده‌سازی ۳۰۰۰ تخت بیمارستانی،۳۰۰ تخت آی‌سی‌یو و ۲۵ هزار تخت نقاهتگاهی، اجرای طرح غربالگری در سطح استان و تهیه و ابلاغ بیش از ۱۳۰ پروتکل و نظارت بر اجرای آن‌ها از اقدامات انجام شده در حوزه درمانی استان محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی بیان کرد: در هنگام اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی حوزه حمل و نقل و ترافیک، کاهش ۹۵ درصدی مسافران هوایی، کاهش ۹۸ درصدی مسافران ریلی و کاهش ۸۷ درصدی مسافران جاده‌ای نسبت به سال گذشته، توقف فعالیت حمل و نقل عمومی درون‌شهری از جمله اتوبوس و قطار شهری اتفاق افتاده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در خصوص اقدامات رسانه‌ای ویژه ویروس کرونا، گفت: تولید بالغ بر ۸۰ هزار دقیقه برنامه در صدا و سیمای مرکز استان، ایجاد تمرکز رسانه‌ای با بهره‌گیری از ظرفیت شورای اطلاع‌رسانی، حضور فعالان شبکه‌های مجازی و پایگاه‌های خبری، تولید برنامه‌های متعدد فرهنگی برای پخش از شبکه‌های سراسری با محوریت حرم رضوی از دیگر اقدامات رسانه‌ای مرتبط با کرونا در سطح استان بوده است.

جعفری خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد مردمی، فعال‌سازی شبکه مردمی در کلیه شهرستان‌ها به منظور ایجاد انسجام در جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی، فعال‌سازی و هماهنگ نمودن تشکل‎های مردمی از جمله بیش از ۵۰۰ تشکل در سراسر استان، بیش از ۳۰۰۰ مسجد و ۵۰ گروه جهادی و تبلیغی، ۴۰۰۰ پایگاه بسیج محلات، ۱۸۰۰ کانون فرهنگی مساجد، مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد و کانون‌های وابسته به آستان قدس رضوی خدماتی به ارزش بیش از ۸۸۱ میلیارد ریال را تاکنون ارائه کرده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما