شناسهٔ خبر: 40450354 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

گزارش موندودپورتیوو

بارسا با ستاره منچستر تمام کرده بود اما......

پیش از آنتوان گریزمان این مارکوس راشفورد بود که به عنوان گزینه رقیب لوئیس سوارز در بارسا مطرح شده بود و مذاکرات با او نیز مثبت پیش می رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از موندودپورتیوو، بارسلونا چند سال است که به دنبال جذب یک مهاجم شماره 9 سطح بالاست. بازیکنی که بتواند گزینه جانشینی تضمین شده ای برای لوئیس سوارز باشد. بارسا مهاجمی مدنظر دارد که هم بتواند به عنوان یک شماره 9 و در نوک حمله به میدان برود، هم در مواقع نیاز بتواند به عنوان بال هجومی کار کند.

برای این مهم، آنتوان گریزمان تابستان گذشته به خدمت گرفته شد در حالی که لائوتارو مارتینز، ارلینگ هالند، لوکا یووچ(به رئال پیوست) اوبامیانگ و رودریگو(والنسیا) نیز در فهرست خرید بارسا بودند و تعدادی هنوز نیز هستند.

 

 

 

 

اما بازیکنی که بارسا پیش از گریزمان بسیار  به جذبش نزدیک شده بود، مارکوس راشفورد نام داشت. ستاره جوان منچستریونایتد که اواخر فصل 18-2017 مذاکرات با او شروع شد و البته در نهایت به جایی نرسید.

 

راشفورد در آن مقطع 21 سال داشت و قراردادش با یونایتد نیز سال 2020 به اتمام می رسید. در چنین شرایطی بارسلونا پیشنهاد خود را به او ارائه داد.

برادران راشفورد که مدیریت برنامه های او را برعهده داشتند، قرارداد را بررسی کرده و در نهایت رضایت مارکوس را نیز گرفتند. راشفورد در آن زمان مشتاق پیوستن به بارسا و تجربه چالشی بزرگ بود. یونایتد در صورت عدم تمدید قرارداد راشفورد، چاره ای جز فروش او در تابستان 2019 نداشت.

گفت و گو ها در اواخر سال 2018 و اوایل 2019 بین مدیریت ورزشی بارسا و برادران مارکوس راشفورد ادامه پیدا کرد در حالی که بارسا همچنان لوکا یوویچ را زیر نظر داشت و همان زمان پیغام های پشیمانی آنتوان گریزمان را نیز دریافت کرد. ستاره فرانسوی از اینکه در بهار 21018 پیشنهاد بارسا را رد کرده بود، ابراز پشیمانی می کرد و خواهان شروع مجدد گفت و گو ها بود.

 

 

Portada de MD del pasado 26 de marzo con Rashford de protagonista

 

 

در نهایت و زمانی که به نظر می رسید راشفورد بسیار نزدیک به بارساست، او منصرف شد و به بارسلونا پاسخ منفی داد. راشفورد معتقد بود با 21 سال سن، پیوستن به تیمی مثل بارسا با آن همه ستاره، فرهنگ فوتبالی و زبان متفاوت، ریسک بزرگی خواهد بود.  در نهایت او ترجیح داد در یونایتد بماند و اول جولای 2019 نیز خبر تمدید قرارداد او تا سال 2023 با بند تمدید یک ساله، رسمی شد.

راشفورد حالا هفته ای 280 هزار یورو یعنی سالی 14 میلیون یورو دستمزد می گیرد و یکی از ستاره های بی چون و چرای منچستر و فوتبال انگلیس محسوب می شود.

 

 

 

 

 

نظر شما