شناسهٔ خبر: 40449804 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

اسکولز: اگر بارسلونا و رئال مادرید در اوج نبودند منچستریونایتد پنج-شش بار قهرمانان اروپا می شد

میلاد وفادار

اسطوره منچستریونایتد از این می گوید که چگونه غول های اسپانیا مانع از موفقیت شیاطین سرخ شدند.

صاحب‌خبر -

طرفداری - پل اسکولز اعتقاد دارد همزمان شدن نسل پر افتخار منچستریونایتد با دوران اوج رئال مادرید و بارسلونا، فرصت کسب افتخارهای اروپایی بیشتر را از شیاطین سرخ سلب کرد. 

به نقل از سایت گل، اسکولز طی 20 سال بازی برای منچستریونایتد، در بالغ بر 700 مسابقه برای این تیم به میدان رفت. اسکولز 11 بار قهرمان لیگ برتر و دو بار قهرمان لیگ قهرمانان شد ولی ناکامی هایی هم در عرصه اروپایی تجربه کرد؛ شکست در فینال های سال 2009 و 2011 لیگ قهرمانان مقابل بارسلونا از این دست ناکامی ها هستند. از بارسلونای پپ گواردیولا به عنوان یکی از بهترین تیم های تاریخ یاد می شود و اسکولز معاصر بودن با آن تیم استثنایی را یک بدشانسی برای منچستریونایتد می داند.

ما به معنای واقعی خیلی بد شانس بودیم. در هر دوره دیگری شاید به چهار، پنج یا شش قهرمانی اروپایی دست پیدا می کردیم. اما تیم هایی که رقیب ما بودند... به بارسلونای گواردیولا نگاه کنید؛ خدای من! آن ها چقدر خوب بودند؟! آن ها در خط میانی آندرس اینیستا، ژاوی، سرخیو بوسکتس و لیونل مسی را داشتند. تیری آنری در سمت چپ بازی می کرد. جرارد پیکه و کارلوس پویول در قلب خط دفاعی بازی می کردند. واقعا باورکردنی بود. بدون شک بهترین تیمی هستند که مقابل آن ها بازی کرده ام. آن ها یکی از بهترین تیم های تاریخ هستند. 

برتری قاطعانه رئال مادرید مقابل منچستریونایتد در سانتیاگو برنابئو

اسکولز همچنین از رئال مادرید طلایی فصل 3-2002 گفت که در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، منچستریونایتد را با برتری 6-5 حذف کرد.

اگر کمی عقب تر بروم، یاد رئال مادریدی می افتم که مقابل آن ها بازی کردیم. یکسال واقعا در سانتیاگو برنابئو له شدیم. مسابقه ابتدایی بود و با نتیجه 3-1 به پایان رسید ولی عجب تیمی بود! خیلی با آن بارسلونا اختلاف سطح نداشت. آن ها رونالدوی برزیلی، زین الدین زیدان، لوئیس فیگو، ردوندوی حیرت انگیز، رائول، روبرتو کارلوس و هیرو را داشتند و ایکر کاسیاس هم درون دروازه بود. کیفیت آن تیم واقعا خنده دار بود. ما مقابل چند تیم مشابه هم قرار گرفتیم. مقابل آن ها بد کار نکردیم ولی بارسلونا نسبت به آن تیم بزرگ رئال مادرید برتری داشت. 

نظر شما