شناسهٔ خبر: 40448794 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

از سوی وزیر مشاور در امور خارجه صورت گرفت؛

واکنش امارات به طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری

وزیر مشاور در امور خارجه امارات امروز دوشنبه به طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رای الیوم، انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات امروز دوشنبه به طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری واکنش نشان داد.

وی گفت: هر گونه حرکت یکجانبه از سوی اسرائیل برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری، تحول خطرناکی به ویژه برای عملیات صلح در خاورمیانه خواهد بود. موضع گیری های مداوم اسرائیلی ها مبنی بر الحاق اراضی فلسطینی باید متوقف شود.

قرقاش بیان کرد: هر گونه حرکت یکجانبه اسرائیل، حق فلسطینی ها برای تعیین سرنوشت را از بین می برد.

این موضع گیری مقام اماراتی در حالی رخ می دهد که امارات با شتاب زیاد در مسیر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرکت می کند.

چندی قبل رادیو سراسری رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که تل آویو و ابوظبی بر سر افتتاح سفارت این رژیم در دبی در مهر ماه آینده به توافق رسیده‌اند. رادیو سراسری رژیم صهیونیستی این اقدام را یک تحول سیاسی خوانده و اعلام کرده که سفارت این رژیم قرار است ابتدا به مدت شش ماه و به طور علنی دایر شود.

زمان افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در دبی با افتتاحیه نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی که قرار بوده از ابتدای مهرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کند، همزمان شده است؛ نمایشگاهی که رسانه‌های اماراتی از تعویق زمان برگزاری افتتاحیه آن خبر داده‌اند.

نظر شما