شناسهٔ خبر: 40447919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان همدان عنوان کرد

تشکیل دادگاه ویژه برای برخورد قاطع با جرایم فضای مجازی در همدان

همدان-رئیس کل دادگستری استان همدان بابیان اینکه اجازه نمی‌دهیم جرایم و مفسده‌های فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شود از تشکیل دادگاه ویژه برای برخورد قاطع با جرایم فضای مجازی درهمدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عدالتخواه ظهر دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان حوزه قضائی کبودرآهنگ گفت: تغییرات و تحولات روی داده در چند ماهه اخیر در سطح استان بر مبنای پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب در عمل است.

وی اظهار کرد: در چند ماهه اخیر و از ابتدای حضور بنده در همدان تا قبل از شیوع کرونا بیش از ۵۰ مرتبه از حوزه‌های متعدد قضائی در سطح استان بازدید شد و این بازدیدها حتی پس از شیوع این ویروس منحوس هم ادامه یافت.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: ۹۰ تغییر جایگاه شغلی در دستگاه قضائی استان، در واقع همان ادامه روند حرکت رو به رشد در قوه قضائیه و با حضور افراد جدید برای بهتر دنبال کردن امور قضا با حضور جوان ترها است.

سرعت بخشیدن به امور قضائی با بهره مندی از تازه نفس‌ها

عدالتخواه گفت: بدین ترتیب میانگین سنی دادستان‌ها و رؤسای دادگستری‌ها تقلیل یافته و این تغییرات حتی در سطح دادیارها نیز روی داده که به طور قطع به نفع مردم است، چرا که نیروهای جوان، تازه نفس و با انگیزه به انجام امور سرعت می بخشد.

وی با اشاره به اینکه تغییر و تحولات در سطح شعب دادگاه‌های تجدیدنظر هم روی داده، تصریح کرد: پیش از این حجم پرونده‌های ورودی به شعب دادگاه‌های تجدیدنظر بالا بود، بنابراین برای رسیدگی به پرونده‌ها زمان بیشتری صرف می‌شد، اما با ارتقا و افزایش تعداد این شعب، رسیدگی‌ها با کیفیت بالاتر و سریع‌تر انجام می‌شود تا جایی که شاهد رضایتمندی مردم هستیم.

عدالتخواه عنوان کرد: با توجه به اینکه در دستورالعمل جدید، قضات برنامه محور هستند، از این رو با تغییرات و جا به جایی ها، هر فرد هنگام رفتن از مسئولیت فعلی، برنامه خود را برای ادامه کار به نفر جایگزین ارائه می‌دهد تا خللی در روند برنامه‌ها روی ندهد.

وی افزود: در دستگاه قضائی آنچه ارزشمندتر از هر موضوعی است بی تردید سلامت متولیان از صدر تا ذیل است و خوشبختانه در استان همدان نیروهای ارزشی و انقلابی فعالیت می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان در ادامه با تأکید بر اینکه خون شهدا ضمانت حرکت مستمر مردم در همراهی امامین انقلاب برای پاسداری از نظام بوده و هست، گفت: بنابراین توجه به فضای مجازی و جرایم در این حوزه با رویکرد حرکت در مسیر تفکر شهدا برای ما در اولویت قرار دارد.

فضای مجازی نباید محل جولان برای عربده کشی، چاقو کشی و نمایش اسلحه، تصاویر مستهجن و جرایمی از این قبیل باشد

عدالتخواه با اشاره به اینکه فضای مجازی نباید محل جولان برای عربده کشی، چاقو کشی و نمایش اسلحه، تصاویر مستهجن و جرایمی از این قبیل باشد، عنوان کرد: باید در برابر اسلحه کشی و جرایمی این گونه در شبکه‌های اجتماعی با قاطعیت تمام ایستاد تا در نطفه خفه شوند.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم جرایم و مفسده‌های فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شود، افزود: شناسایی این گونه جرایم با همکاری و وحدت سربازان گمنام امام زمان (عج)، پلیس فتا و سپاه در یاری رساندن به دادستانی‌ها در دستور کار قرار دارد و برای برخورد با این مفاسد دادگاه ویژه حتی در حد فساد فی الارض و محاربه تشکیل می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان همدان تأکید کرد: در این حرکت، وحدت بین دستگاه‌ها از دادستانی و نیروی انتظامی گرفته تا سایر متولیان امر ضروری است و نباید به متخلفان در فضای مجازی کوچک‌ترین فرصتی داده شود، چرا که اگر یک نفر فرصت تخلف پیدا کند، تکثیر می‌شود و در بحران‌ها همین اوباش به سردسته بحران‌ها تبدیل می‌شوند.

عدالتخواه افزود: در برخورد با متخلفان در فضای مجازی و حقیقی و به ویژه اخلال گران اقتصادی نباید هیچ گونه اغماضی انجام شود با این حال باید با تخلفات معمولی مردم عادی به نرمی برخورد کرد و آنان را به سمت صلح و سازش سوق دهیم.

نظر شما