شناسهٔ خبر: 40447807 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

باد شدید در استان مرکزی وزیدن می‌گیرد

اراک - ایرنا - مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: وزش باد تا ۲۴ ساعت آینده نقاط مختلف این استان را فرا می‌گیرد که سرعت آن در برخی از ساعات روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه آتی بویژه بعدازظهر شدیدخواهد بود.

صاحب‌خبر -

«رضا مرادی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی‌ها حاکی از افزایش نسبی پایداری‌های همرفتی در ساعات بعدازظهر فردا (سه‌شنبه) در مناطقی از استان مرکزی است که موجب افزایش ابر، احتمال رگبارهای خفیف و پراکنده و رعد و برق  بویژه در مناطق شرقی استان می‌شود.

وی بیان کرد:  به دلیل ایجاد توده‌های گرد و خاک در کشور عراق و انتقال به نواحی غربی کشور، امکان انتقال به استان مرکزی با شدت کمتر دور از انتظار نیست که در این صورت از فردا (سه‌شنبه) کیفیت هوا در استان کاهش می‌یابد.

مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه کمینه و بیشینه دمای هوا در سه روز آتی در نقاط مختلف این استان نوسان محسوسی ندارد، اظهار داشت:

ساوه با بیشینه دمای ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و کمیجان با کمینه دمای ۹ و ۶ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

۳۵۹ و سه دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال ۹۸) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

نظر شما