شناسهٔ خبر: 40447803 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بازداشت ۲ سرکرده داعش در موصل/ آغاز بزرگترین عملیات پاکسازی توسط حشد شعبی با کمک پهپادها

زینب غلامی

مقامات عراق از بازداشت دو عضو برجسته داعش در شهر موصل واقع در شمال عراق خبر دادند، همین‌طور حشد شعبی از آغاز بزرگترین عملیات پاکسازی دره‌های منطقه تلال حمرین در شمال شرق دیالی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه شفق‌نیوز، مرکز اطلاع‌رسانی تحولات امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک بمب در مسیر خودروی نظامی نیروهای عراقی در شهرستان مخمور واقع در استان نینوا منفجر شد که به کشته شدن دو سرباز و زخمی شدن دو تن دیگر منجر شد.

از سوی دیگر، مقامات عراق از بازداشت دو عضو برجسته داعش در شهر موصل واقع در شمال عراق خبر دادند. یکی از این دو فرمانده داعشی مسئول بمب‌گذاری این گروه در استان نینوا بود.

بازداشت آن‌ها طی عملیات حشد شعبی و با همکاری دستگاه اطلاعات صورت گرفت.

این تحولات در راستای عملیات امنیتی است که اواسط ماه مه برای تعقیب تروریست‌ها در الانبار، نینوا و صلاح الدین تا مرزهای سوریه آغاز شد.

از سوی دیگر، صادق الحسینی از فرماندهان حشد شعبی از آغاز بزرگترین عملیات پاکسازی دره‌های منطقه تلال حمرین در شمال شرق دیالی و ۵۸ کیلومتری شمال شرق بعقوبه از طریق پهپادها خبر داد.

الحسینی گفت، حشد شعبی بزرگترین عملیات خود را در تلال حمرین برای شناسایی و انهدام مخفیگاه‌های داعش آغاز کرده و این کمپین مهم بوده و با تکیه بر پهپادها انجام می‌گیرد که حلقه مهمی در رصد گروهک‌های داعش در مناطق پیچیده جغرافیایی در سایه وجود تپه‌ها و دره‌های عمیق محسوب می‌شود که تروریست‌ها از آنها برای مخفی شدن استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد، حشد شعبی امکانات عظیمی برای اداره پرونده پهپادها و هدایت آنها دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما