شناسهٔ خبر: 40447209 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در بیانیه‌ای مطرح شد

چرا مسئولان دانشگاه رامین در فعالیت‌های هیئت دانشجویی محبان اهل‌بیت (ع) سنگ‌اندازی می‌کنند؟

هیئت دانشجویی محبان اهل بیت (ع) دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در بیانیه‌ای خطاب به مسئولان دانشگاه نوشت: کارشکنی و بی‌توجهی مسئولان نسبت به فعالیت‌های این هیئت و ممانعت از انجام آن‌ها چه دلیلی دارد؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هیئت دانشجویی محبان اهل بیت (ع) دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در بیانیه‌ای از کارشکنی‌های مسئولان این دانشگاه برای ممانعت از فعالیت این هیئت دانشجویی انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است:
هیئت‌های مذهبی در طول تاریخ به خصوص تاریخ تشیع در ایران عامل اصلی گسترش فرهنگ اسلامی در بین مردم و نهادینه کردن آن بوده اند. مقام معظم رهبری (مدظله عالی)

هیئت دانشجویی محبان اهلبیت (ع)، هیئتی مستقل دانشجویی بوده و از فعال‌ترین تشکل‌های مذهبی دانشجویی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان می‌باشد که فعالیت رسمی خود را از سال ۸۷ مطابق اساسنامه‌ای که مصوبه مسئولین وقت دانشگاه می‌باشد، شروع کرده است. این تشکل تاکنون فعالیت‌های بسیاری در زمینه‌های معرفت افزایی و شناخت سیره اهلبیت (ع) از جمله مراسمات عزاراری واعیاد مربوط به اهلبیت (ع)، اعتکاف دانشجویی، برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان، برگزاری ادعیه هفتگی، دعوت از مبلغ و مبلغه و جلسات قرآنی و... انجام داده است. همین طور در شرایط فعلی جامعه و بحران کرونا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری همچنان برنامه‌ها و فعالیت‌های خودرا با استفاده از فضای مجازی در قالب برنامه هیئت مجازی و مسابقات مجازی و... برگزار می‌کند.

اکنون در شرایطی که امواجی از تبلیغات ضد و نقیض و اندیشه‌های خرافی و انحرافی افکار عمومی جامعه را در هم پیچیده و راه تشخیص حق از باطل را بسیار دشوار کرده است بیش از هر زمان دیگری نیاز به احیای تفکر ناب محمدی و رو شنگری و تبیین سیره اهلبیت (ع) به عنوان پناهگاه و مامن بشر احساس می‌شود.

با توجه به اسناد بالا دستی موجود همچون سند دانشگاه اسلامی (مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی) و کتاب قوانین و مقررات نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و همچنین آیین نامه کانون‌های فرهنگی هنری دانشجویان دانشگاه ها، انتظار می‌رود در چنین مسائلی دانشگاه به عنوان مبدا تحولات و محل نخبه پروری جامعه با دقت تمام و تیزبینی خاص عمل کند تا بلکه بتواند بیشترین و بهترین نقش را در جهت پرورش جوانان انقلابی و متدین ایفا کند.

این در حالی است که متاسفانه مسئولین دانشگاه علوم کشاوزی ومنابع طبیعی خوزستان بیش از ۱ سال می‌باشد که به طریق مختلف از جمله عدم اختصاص کمترین بودجه به فعالیت‌های این تشکل سعی در به انزوا کشیدن فعالیت‌های آن را دارند و هیچگونه حمایت مالی از این حرکت جمعی دانشجویی ندارند تا جایی که تصور می‌شود هیئت دانشجویی را جدا از سایر تشکل‌ها و کانو ن‌ها فرهنگی هنری می‌دانند. در حالی که ما انتظار داریم مانند دیگر کانون‌ها و تشکل‌هایی دانشجویی توسط مسئو لین دانشگاه مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیریم. حال آن که هیئت تنها جایی می‌باشد که در آن اقشار مختلف دانشجویی به راحتی و با میل و رغبت در کنار هم فعالیت می‌کنند چرا که همگی به یک نقطه مشترک که آن هم مبحث اعتقاد به خدا و پیامبر و اهل بیت (ع) متصل اند.

سوالی که ما از مسئولین دانشگاه داریم این می‌باشد که با توجه به این که هیئت دانشجویی محبان اهل بیت (ع) وظیفه انجام دادن فعالیت‌های مذهبی، قرآنی، اعتقادی و دینی دانشگاه را برعهده دارد این همه کار شکنی و بی توجه ای‌های مسئولین دانشگاه و ممانعت از این گونه فعالیت‌ها چه دلیلی دارد؟

آیا مسئولین دانشگاه ما اعتقادی به فعالیت کردن در راستای سیره اهل بیت (ع) ندارند یا این که مراسمات مذهبی هیئت با شعائر دینی آن‌ها در تضاد است؟

لذا این تشکل مطابق اساسنامه و مسئولیت خطیری که در راستای تعظیم شعائر دینی برعهده دارد و با توجه به این که بخش فرهنگی موظف به تامین اعتبار لازم برای انجام برنامه‌های می‌باشد دست از فعالیت‌های خود باز نمی‌دارد و این حرکت مسئولین دانشگاه را مغایر با قوانین دانشگاهی دانسته و خواهان پاسخ گویی مسئولین دانشگاه به این موضوع می‌باشد.

نظر شما