شناسهٔ خبر: 40446510 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت مطرح کرد؛

درمان کرونا به دارو ختم نمی‌شود

حق دوست گفت: بدون نیاز به دارو می‌توان اقدامات دیگری انجام داد تا عوارض بیماری کرونا کاهش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر حق‌دوست، معاون وزیر بهداشت و اپیدمیولوژیست امروز ( دوشنبه، ۱۲ خرداد) با حضور در برنامه طبیب شبکه سه سیما به بررسی بیماری کرونا در کشور پرداخت.

حق دوست با اشاره به اینکه زیاده‌روی در رفتار‌های وسواس گونه و یا بیخیال بودن افراد در خصوص مواجه با بیماری کرونا را توصیه نمی‌کنیم،گفت: ویروس در حال چرخش است و روزانه به دلیل ابتلا، هموطنان در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و این خطر برای تک تک افراد جامعه وجود دارد بنابراین باید خطر را جدی بگیریم و اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در زمان ابتدای همه گیری با موارد شدید بیماری مواجه بودیم، بیان کرد: دو الی سه هفته اول در قم، گیلان، مازندران و تهران اشکال مرگ آور خطرناک بیشتر دیده شد اما اکنون با غربالگری که وزارت بهداشت انجام داد با تعداد کیس‌های سبک‌تر مواجه هستیم.

این اپیدمیولوژیست با تاکید بر اینکه جلوگیری از ابتلا، شرط عقل است، گفت: ویروس در دنیا وجود دارد و اگر مبتلا شدیم آخر خط نیست، هنوز اطلاعات و داده‌ها در مورد کووید- ۱۹ کامل نشده است. باید یک سال بگذرد تا رفتار‌های آن را با سرما و گرما بدانیم.

رفتار‌های ویروس کرونا ناشناخته است

او با اشاره به اینکه رفتار‌های این ویروس ناشناخته است، گفت: تیم‌های متعددی در دنیا برای ساخت واکسن کرونا در تلاش هستند، اما تا رسیدن به نقطه نهایی خیلی راه وجود دارد. از سوی دیگر باید اذعان داشت که تمام درمان به دارو ختم نمی‌شود.

حق دوست با اشاره به اینکه بدون نیاز به دارو می‌توان اقدامات دیگری انجام داد تا عوارض بیماری کرونا کاهش یابد، ادامه داد: در آی سی یو بیمارستان‌ها تعداد موارد فوت شده کاهش یافته است و توانسته‌ایم بیماری را مدیریت کنیم.

او با اشاره به اینکه ابتدا باید از ایمن بودن داروی یعنی بی خطر بودن آن مطمئن شویم، افزود: تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله داریم اگر دارو و واکسن کشف شود، مدیریت بیماری آسان می‌شود بنابراین تا زمان کشف واکسن و دارو باید زندگی همزیستی با کرونا داشته باشیم.

حق دوست یادآوری کرد: برگزاری امتحانات نهایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد و در حوزه امتحانات نهایی با برنامه زمان بندی شده مشخص و رعایت اصول ایمنی انجام می‌شود.

این اپیدمیولوژیست تاکید کرد: مصرف کنندگان مواد مخدر بیشتر مستعد ابتلا هستند. مادران باردار هم باید بدانند که نگرانی و اضطراب ناشی از کرونا  بیش از این بیماری است.

انتهای پیام/

نظر شما