شناسهٔ خبر: 40446408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در آستانه سالروز قیام ۱۵ خرداد ۴۲؛

عیادت مسئولین ورامین از بیماران بیمارستان ۱۵ خرداد این شهر

ورامین- مسئولین ورامین در آستانه سالروز قیام ۱۵ خرداد ۴۲ از بیماران بیمارستان ۱۵ خرداد این شهر عیادت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر دوشنبه و در آستانه سالروز قیام ۱۵ خرداد ۴۲ تعدادی از اعضا ستاد گرامیداشت ۱۵ خرداد ورامین با حضور در بیمارستان ۱۵ خرداد ورامین، از بیماران این بیمارستان عیادت کردند.

مسئولین با حضور در بخش‌های مختلف بیمارستان ۱۵ خرداد ضمن گفتگو با بیماران به عیادت از آن‌ها پرداختند؛ در این برنامه معنوی شرکت کنندگان، ضمن دعا برای شفای بیماران شاخه‌های گل به بیماران اهدا کردند.

امام جمعه موقت شهرستان ورامین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کفن پوشان شجاع و جان بر کف دشت ورامین در روز ۱۵ خردادماه سال ۴۲ با مشت‌هایی گره کرده برای دفاع از مرجعیت شیعه قیام کردند.

حجت الاسلام محمودی قیام ۱۵ خردادماه را مبدا نهضت اسلامی خواند و گفت: حاصل شجاعت سال ۴۲، انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۵۷ بود، که خون مظلومان به بار نشست و ملت غیور ایران اسلامی طعم شیرین انقلاب اسلامی را حس کردند.

در پایان مراسم از خانواده شهید سلامت (شهید مهینی) و مدافعان سلامت تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است که مردم دشت ورامین در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در اعتراض به دستگیری امام خمینی (ره) از سوی رژیم شاه، ۲۷ کیلومتر راه را به سمت تهران پیاده طی کردند که در میانه راه در پل باقرآباد قیام آنان با رگبار مأموران ژاندارمری به خاک و خون کشیده شد.

نظر شما