شناسهٔ خبر: 40446366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول در دانشگاه صنعتی اراک:

امکان بازگشایی خوابگاه دولتی نداریم

یاسین یوسف پور

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک گفت: حوزه امور دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک نسبت به بازگشایی خوابگاه های پسرانه غیر دولتی هیچ نظری ندارد و در خصوص خوابگاه دولتی دخترانه نیز با توجه به شرایط موجود و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی قادر به بازگشایی خوابگاه نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

مجتبی گودرزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین تصمیمات اتخاذ شده در حوزه امور دانشجویی در دانشگاه صنعتی اراک، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی اراک در حال حاضر یک خوابگاه دولتی دخترانه در محوطه اصلی دانشگاه و دو خوابگاه خصوصی پسرانه در خارج از دانشگاه در اختیار دارد که ملک خوابگاه های پسرانه هر دو استیجاری است و توسط مالک خصوصی اداره می شود.

وی با بیان اینکه مواد بهداشتی لازم برای ضد عفونی خوابگاه دخترانه تهیه شده تا در صورت بازگشایی احتمالی دانشگاه، مصرف شود، افزود: در مجموع، حوزه امور دانشجویی با بازگشایی خوابگاه ها مخالف است، چرا که بر اساس پروتکل های بهداشتی هر اتاق باید حداکثر دو نفر را در خود جای دهد و با توجه به محدودیت تعداد اتاق های خوابگاه دانشگاه، تعداد زیادی از دانشجویان بدون اتاق می مانند.

گودرزی با تاکید بر اینکه خوابگاه های دانشگاه در تاریخ هفدهم خرداد بازگشایی نمی شوند، گفت: از آنجاکه اختیار بازگشایی خوابگاه ها به هر دانشگاه واگذار شده است، با توجه به شرایط موجود، خوابگاه اصلی دانشگاه صنعتی اراک در حال حاضر امکان بازگشایی ندارد و طبق تصمیم شورای آموزشی دانشگاه، کلاس های مجازی دانشگاه تا تاریخ یازدهم تیرماه همچنان به صورت مجازی ادامه فعالیت خواهند داشت.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک تصریح کرد: با توجه به اینکه در خصوص نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است، بنابراین در خصوص بازگشایی یا عدم بازگشایی خوابگاه ها در زمان برگزاری امتحانات نمی توان اظهار نظر کرد. همچنین از آنجاکه اختیار بازگشایی خوابگاه های غیردولتی کاملا در اختیار مالک است و دانشگاه دخالتی در آن ندارد، در این مورد نیز باید منتظر بهبود شرایط ماند.

وی با بیان اینکه لیست تمام دانشجویان به تفکیک خوابگاه به منظور ارائه تسهیلات لازم به صندوق رفاه دانشجویان ارسال شده است، خاطرنشان کرد: در بحث پرداخت شهریه خوابگاه های غیر دولتی هم باید مصالح مالک خوابگاه و هم دانشجو را در نظر گرفت؛ از دیدگاه مالک، خوابگاه در این مدت کاملا در اختیار دانشجو بوده است و اتاق هم توسط خود دانشجو قفل شده است، در واقع این حالت مثل مستاجری می ماند که خانه را کرایه کرده و تصمیم استفاده از آن را ندارد.

وی ادامه داد: اتفاقی که در این مدت افتاده این است که هیچ آب و برق و گازی در مدت تعطیلی دانشگاه ها در خوابگاه های دانشجویی مصرف نشده است و طبق برآوردی که انجام شده است، در حدود ۲۰ درصد از هزینه های خوابگاه هم مربوط به این بخش است. در حال حاضر با صحبتی که دانشگاه اراک به عنوان کمیته نظارت و ارزیابی خوابگاه های غیر دولتی استان با مالکین خوابگاه های خصوصی داشته است، تصمیم بر آن شده که حدود ۲۰ درصد از شهریه خوابگاه به دانشجو تخفیف داده شود.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک با بیان اینکه تصمیم گیری نهایی در خصوص میزان پرداخت شهریه به عهده مالک خوابگاه و بر اساس توافقی است که با دانشجو انجام می شود، افزود: صندوق رفاه در این زمینه حمایت هایی را از دانشجویان خواهد داشت که ممکن است این تسهیلات مستقیما به دست دانشجو برسد یا اینکه به منظور پرداخت بخشی از شهریه خوابگاه ها، در اختیار دانشگاه قرار بگیرد تا پس از آن به خوابگاه دار پرداخت شود. هنوز تصمیم قطعی در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات صندوق رفاه اتخاذ نشده است و به محض تصمیم گیری نهایی اطلاعات لازم در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

گودرزی گفت: سلف دانشگاه نیز هم اکنون در حال تعمیر است و در صورت بازگشایی دانشگاه هم، سلف دانشگاه قادر به ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان نخواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما