شناسهٔ خبر: 40446223 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

خوانده می‌شوید

بهترین سناریو برای به پایان رساندن لیگ برتر کدام است؟

با تعیین زمان شروع دوباره رقابت‌های لیگ برتر، کم‌کم ساز مخالفت با ادامه این رقابت‌ها کوک شد. در چند روز گذشته، سلسله‌وار از تیم‌های لیگ برتری اخباری از تعداد مبتلایان به کرونا منتشر شد؛ چیزی که دو ماه پیش در فوتبال جهان مرسوم بود و باشگاه‌ها وضعیت سلامت بازیکنان‌شان را گزارش می‌کردند، یکباره در ایران ترند شد و یکی یکی باشگاه‌ها از بازیکنان کرونایی‌شان رونمایی کردند. همچنین برخی باشگاه‌ها با نامه نگاری به سازمان لیگ، خواهان تعطیلی کامل رقابت‌ها به دلیل حفظ سلامت بازیکنان شدند.

صاحب‌خبر -

با تعیین زمان شروع دوباره رقابت‌های لیگ برتر، کم‌کم ساز مخالفت با ادامه این رقابت‌ها کوک شده است، به گونه ای که در چند روز گذشته، سلسله‌وار از تیم‌های لیگ برتری اخباری از تعداد مبتلایان به کرونا منتشر شد؛ یعنی چیزی که دو ماه پیش در فوتبال جهان مرسوم بود و باشگاه‌ها وضعیت سلامت بازیکنان‌شان را گزارش می‌کردند، یکباره در ایران ترند شد و یکی یکی باشگاه‌ها از بازیکنان کرونایی‌شان رونمایی کردند. همچنین برخی باشگاه‌ها با نامه نگاری به سازمان لیگ، خواهان تعطیلی کامل رقابت‌ها به دلیل حفظ سلامت بازیکنان شدند.

این موضوع در یک لایه در رقابتی رنگی سنجیده می‌شود. پرسپولیس صدرنشین لیگ است و به دنبال پوکر قهرمانی است و می گوید رقبایش برای اینکه جلوی چهارمین قهرمانی پیاپی آنها را بگیرند، این اقدامات را انجام می‌دهند؛ اما علاوه بر این لایه رنگی، در میان تیم‌های میانه و پایین جدول، موضوع اصلی بحث مسائل اقتصادی است.

فوتبالی که درآمد چندانی ندارد، برای برخی تیم‌ها با هزینه هم همراه است. برای همین بر خلاف سرتاسر جهان ـ که به دنبال ادامه رقابت‌ها و کسب درآمد از محل حق‌پخش هستند ـ در ایران به دلیل درآمد کم تیم‌ها، بیشتر باشگاه‌ها به دنبال پایان یافتن رقابت‌ها و کمتر ضرر کردن هستند.

با این حال حتی اگر رقابت‌ها ادامه هم پیدا نکند، باز هم بر سر تعیین تکلیف لیگ جدال‌هایی در جریان است. بالاخره باید هم تکلیف قهرمان رقابت‌ها، هم سهمیه‌های لیگ قهرمانان آسیا و هم تیم‌های سقوط کننده و صعود کننده مشخص شود. به نظر می‌رسد، همانقدر که ادامه رقابت‌ها با جنجال و ناسازگاری همراه است، پایان دادن به آن هم چنین وضعیتی دارد.

با نگاهی به این مقدمه، بهترین سناریو برای تعیین تکلیف لیگ برتر از نظر شما چیست؟
در صورت عدم ادامه رقابت‌ها، تکلیف قهرمان و سهمیه‌های لیگ قهرمانان آسیا چگونه باید مشخص شود؟
همچنین تکلیف تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته پایین‌تر و تیم‌های صعود کننده چه می‌شود؟
از سوی دیگر، چگونه می‌توان دغدغه‌های اقتصادی و بهداشتی تیم‌ها را برطرف کرد و ادامه رقابت‌ها را کلید زد؟

نظر شما