شناسهٔ خبر: 40445969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده مردم کردستان در مجلس یازدهم: مجلس دهم «وکیل الدوله» بود/ خانه ملت را به‌جایگاه واقعی خود برمی‌گردانیم

نماینده مردم استان کردستان در مجلس یازدهم گفت: مجلس دهم وکیل الملت نبودند بلکه وکیل الدوله بودند و نمایندگان به‌درستی از ظرفیت و ابزارهای قانونی و نظارتی خود استفاده نمی‌کردند.

صاحب‌خبر -

پرویز اوسطی، منتخب مردم استان کردستان در مجلس یازدهم در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در سنندج، در پاسخ به این سؤال که اولویت‌های مجلس یازدهم چیست؟ اظهار داشت: تحقق پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و حل معیشت مردم اولویت مجلس یازدهم است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره دغدغه معیشت و رفاه مردم را دارد، افزود: باید همه نمایندگان مجلس با رعایت عدالت و انصاف، مخصوصاً در این روزهای سخت کرونایی، به فکر اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید به‌معنای واقعی در راستای تحقق عدالت تلاش کند، تصریح کرد: باید منابع و امکانات موجود عادلانه‌تر بین اقشار ضعیف، کم‌درآمد و نیازمند جامعه توزیع شود.

وی با بیان اینکه باید مجلس در این شرایط کنونی با تصویب قوانین درست و به‌موقع باری را از دوش مشکلات مردم برداشته تا از این شرایط سخت عبور کنیم، گفت: امیدوارم با نصب‌العین قراردادن فرامین رهبری بتوانیم موفق و وظایف خود را به‌خوبی و به‌درستی انجام کنیم.

اوسطی در پاسخ به این سؤال که در دوره چهارساله مجلس دهم نقاط ضعف و قوت این مجلس از نظر شما کدام است و مجلس یازدهم باید روی کدام نقاط قوت گذشته بیشتر تمرکز کند؟ توضیح داد: اگر نمایندگان مجلس دهم به‌درستی به وظایف خود عمل‌ می‌کردند، اکنون شاهد مشکلات و گرفتاری کنونی در حوزه‌های مختلف نبودیم.

وی اظهار کرد: بنده معتقدم مجلس دهم وکیل الملت نبودند بلکه وکیل الدوله بودند؛ نمایندگان مجلس دهم به‌درستی از ظرفیت و ابزارهای قانونی و نظارتی خود استفاده نمی‌کردند اما در مجلس یازدهم بنا بر این است که برای بهبود و حل مشکلات کشور از 37 اصل قانون اساسی تبعیت و مجلس را به‌جایگاه واقعی خود (در رأس امور) برسانیم.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس یازدهم ادامه داد: انصافاً مجلس دهم در بُعد نظارت بر عملکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی قوی عمل نکرد و این از مهم‌ترین نقاط ضعف آنان بود اما یقیناً در مجلس یازدهم بر خلاف روند گذشته، نظارت‌ها قوی و به‌جد دنبال می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی دیگر که با توجه به شاخص‌های کارآمدی، مجلس یازدهم چگونه می‌تواند تبدیل به یک مجلس کارآمد شود؟؛ خاطرنشان کرد: با نظارت و قانون‌گذاری درست، وحدت، همدلی و هم‌افزایی در عمل و رفتار نمایندگان مجلس می‌توان مسائل و مشکلات کشور را برطرف کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس یازدهم بیان کرد: خوشبختانه این دوره نمایندگان انقلابی، کارآمد، متخصص و جهادی به مجلس راه یافته و فراکسیون‌های تخصصی برای حل مسائل و مشکلات کشور تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون علی‌رغم همه ظرفیت‌ها مادی و معنوی در حوزه کارآمدی ضعف داشته و کشور از ضعف مدیریتی برخوردار است؛ اظهار کرد: متأسفانه از پتانسیل‌های موجود در راستای ایجاد اشتغال و حل مشکلات مردم استفاده نشده اما در مجلس یازدهم بنا بر این است که کارآمدی را از خود آغاز کرده تا بتوانیم در آینده نزدیک این کارآمدی را به حوزه مدیریتی کشور تسری بدهیم.

اوسطی تاکید کرد: باید در این شرایط کنونی که نیاز به تلاش و کار بیشتر هست، جهادگونه و انقلابی پای کارآمده تا از پیچ و گردنه‌های سخت عبور کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که مشکلات حوزه انتخابیه خود را که در مجلس دهم کمتر مورد توجه قرار گرفته را در چه می‌دانید؟، توضیح داد: مشکلات در قروه و دهگلان و استان‌های محروم همچون کردستان بسیار فراوان است، در 15 حوزه راهبردی این شهرستان‌ها از جمله بهداشت و درمان، کشاورزی، رفاه و تأمین اجتماعی و آب وضعیت اصلاً مناسب نبوده و در مقایسه با استان‌های برخوردار فاصله زیادی داریم.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: گرچه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف رشد جهشی داشته و بسیاری از مشکلات برطرف شده و از امکانات مختلف برخودار بوده اما در حوزه‌هایی نیز نسبت به میانگین کشوری و مناطق برخوردار کشور عقب‌تر و باید برای جبران این کمبودها تلاش جهادی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون 30 درصد برنامه ششم توسعه اجرایی و 70 درصد دیگر آن مانده است، عنوان کرد: در این طرح، توجه خاصی به جبران عقب‌ماندگی‌ها مناطق محروم کشور شده بود اما وقتی‌که اجرایی نشده، مشکلات همچنان به حال خود می‌ماند.

اوسطی با ذکر اینکه برای حل مشکلات 15 حوزه راهبردی حوزه انتخابیه خود برنامه داشته و در آینده اعلام می‌شود، اذعان کرد: در حوزه آب و دست‌های شرق استان به شدت مشکل داشته، آب‌های زیرزمینی رها و از آنجا که تنها اقتصاد منطقه کشاورزی بوده، در صورت نابودی این ظرفیت، تأمین هزینه‌های زندگی کشاورزان و مردم منطقه با مشکل روبه‌رو و مهاجرت پیش می‌آید.

وی با بیان اینکه باید همه دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس یازدهم برای حل مشکل آب و دشت‌های شرق استان همکاری کنند؛ گفت: خوشبختانه براساس راهبردها و برنامه‌های اعلامی «قالیباف» رئیس مجلس، نمایندگان استان‌ها برای حل مشکلات حوزه انتخابیه خود تنها نیستند بلکه در مجلس یازدهم کارگروه‌های خاص تخصصی با عضویت نمایندگان مجلس و استفاده از نهادهای حاکمیتی، ملی و منطقه‌ای برای کمک‌ حال نمایندگان و رفع و رجوع مسائل منطقه تشکیل می‌شود تا شاهد توسعه متوازن در سراسر کشور باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس یازدهم در پاسخ به این سؤال که آیا انتخاب «قالیباف» به‌عنوان رئیس مجلس، در موفقیت مجلس تأثیرگذار و انتظارات را برآورده می‌کند؟ یادآور شد: بله، قطعاً همین‌طور است چراکه «قالیباف» مدیر اجرایی قوی و توانمندی بوده و با این ساختار و به کمک نمایندگان جدید، مجلس عملگرا خواهیم داشت.

انتهای پیام/481/ش

نظر شما