شناسهٔ خبر: 40445963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل اوقاف یزد:

هیئت امنای مساجد مانع فعالیت‌های فرهنگی ‌نشوند

یزد ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با تاکید بر احیای کارکرد واقعی مساجد در یزد گفت: هیئت امنای مساجد باید در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند و مانع فعالیت‌های فرهنگی نشوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین زارع‌زاده، صبح امروز در نشست کارگروه رسیدگی به امور مساجد استان در دفتر امام جمعه یزد اظهار داشت: در فرمایش حضرت امام خمینی (ره) مسجد به عنوان سنگر معرفی شده ولی متأسفانه نسبت به آن غفلت کردیم و مساجد، کارکردی که باید در جامعه و انقلاب داشته باشند را نداشته اند.

وی با انتقاد از برخی هیئت امنای مساجد که گاه مانع فعالیت‌های فرهنگی می‌شوند، تصریح کرد: هیئت امنای مساجد باید کار فرهنگی را قبول کنند و به آن اعتقاد داشته باشند ولی برخی از هیئت امنا تنها به ساخت‌وساز و توسعه فیزیکی مسجد توجه دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه در بسیاری از مساجد استان، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته که می‌تواند برای دیگر مساجد الگو باشد، افزود: باید بررسی دقیقی در این زمینه صورت گیرد و از موارد مختلفی که هر مسجد در رویکرد خود دارد، گزارش‌گیری و موارد مناسب به دیگر مساجد تعمیم داده شود.

زارع‌زاده با تاکید بر اینکه اگر مساجد به کارکرد واقعی خود بازگردند، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که اهتمام لازم وجود داشته باشد، می‌توان این مشکلات را به خوبی مطرح کرد.

‌یزد از استان‌های برتر در حوزه فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد هم در این نشست اظهار داشت: در بعد درون سازمانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اصل کار بر فعالیت‌های فرهنگی به ویژه برای کودکان، نوجوانان و جوانان است.

حجت الاسلام مظفر سالاری، به اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال‌زایی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: خوشبختانه استان یزد جزو چهار استان برتر کشور در حوزه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان است.

مسئول کانون فرهنگی هنری مساجد استان یزد گفت: فهرست ۱۳۰ کانون برتر استان یزد آماده شده و یکی از ویژگی‌های موفقیت این کانون‌ها همدلی با هیئت امنای مساجد است.

نظر شما