شناسهٔ خبر: 40445125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهید سلیمانی‌ها ماحصل مفهوم ولایت‌فقیه است

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه اضافه شدن مفهوم

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی عاطفی امروز در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در سالن همایش‌های فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت با اشاره اینکه امام با تمام وجود و در تمام رفتار و کردار خود خدایی بود، اظهار کرد: در تاریخ بشر، این‌چنین نمونه‌هایی بسیار کم، اتفاق می‌افتد چراکه اساساً ظرفیت طبیعت از پرورش چنین افرادی به تعداد کثیر، عاجز است ".

وی با بیان اینکه امام راحل در شرایطی که رژیم پهلوی تادندان‌مسلح شده بود، انقلاب را پایه‌ریزی کرد، خاطرنشان کرد: از سال ۴۲ تا ۵۷ ایشان استقامت به خرج دادند و در تمام سال‌های مبارزه، راه امام و خط فکری ایشان، ثابت بوده و لحظه‌ای از یاد خدا و نماز اول وقت، غافل نشد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه حاصل فعالیت‌های امام از ۴۲ تا ۶۸، اضافه شدن مفهوم "ولایت‌فقیه " به قاموس سیاسی، علمی و سیاست بین‌الملل بود، گفت: جمله معروف " پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد " نیز مؤید اهمیت بسیار بالای ولایت‌فقیه است.

وی تربیت انسان‌هایی مانند شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، شهید سپهبد صیاد شیرازی، شهدای رمضان نیروی دریایی و کلیه شهدای والامقام جمهوری اسلامی ایران را ناشی از پشتیبانی و تحت حمایت ولایت‌فقیه دانست و افزود: تا زمانی که ولایت‌فقیه وجود دارد، کشور از گزند کلیه دشمنانی که همواره نیات شومی دارند، در امان خواهد بود.

عاطفی با تأکید بر اینکه خدایی بودن امام بود که راه و قلمش را زنده نگه‌داشته است، گفت: هنر امام (ره) احیای بعثت پیامبر (ص)، در عصر معاصر و بعد از ۱۴۰۰ سال بوده است.

 انتهای پیام/۳۳۸۹

نظر شما