شناسهٔ خبر: 40445108 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل فنی و حرفه ای بوشهر:

۱۷۰ استاندارد مهارتی در استان بوشهر تدوین می شود

بوشهر - مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، گفت: در راستای توسعه آموزش های مهارتی بر اساس نیاز بازار کار و شرایط منطقه ای ۱۷۰ استاندارد آموزشی در استان بوشهر تدوین خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح دوشنبه در جلسه شورای اداری آموزش فنی و حرفه ای اظهار داشت: درک مشترک مقدمه اجرای دقیق و مطلوب‌تر طرح‌های فنی و حرفه‌ای برای رفع نیاز بازار کار در استان بوشهر است.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم آموزش‌های مهارتی در ایجاد و توسعه اشتغال و رفع مشکل بیکاری اضافه کرد: مهارت آموزی و افزایش آموزش‌های کاربردی راهکار مهمی در کاهش آمار بیکاری در بوشهر است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر فقر مهارتی را یکی از آسیب‌های اجتماعی در جوامع امروزی به ویژه در نسل تحصیل کرده برشمرد و افزود: انجام اقدام‌های فرهنگی برای ترویج مهارت‌آموزی در جامعه با تعامل و همکاری خانواده‌ها، رسانه‌ها و سازمان‌های مرتبط همچون دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به منظور توسعه اشتغال پایدار ضروری است.

وی گفت: در راستای توسعه آموزش های مهارتی بر اساس نیاز بازار کار و شرایط منطقه ای ۱۷۰ استاندارد آموزشی در حوزه های صنایع دریایی و بندری،شیلاتی و نفت و گاز توسط کارشناسان و مربیان مجرب استان بوشهر تدوین خواهد شد.

دراهکی ادامه داد: ۶۰ استاندارد آموزشی در حوزه صنایع شیلاتی با همکاری پژوهشکده میگو کشور در استان بوشهر طراحی و تدوین خواهد شد تا نیاز آموزش در این حوزه مرتفع شود.

وی به تدوین ۶۰ استاندارد آموزشی دیگر در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با همکاری مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: با توجه به گستره آموزش های مهارتی در استان بوشهر ۵۰ استاندارد مهارتی در راستای راه‌اندازی اولین مرکز مهارت آموزی صنایع دریایی در کشور در شهرستان دیر در حال تدوین است.

دراهکی با تاکید بر اینکه مهارت‌آموزی و توانمندسازی راهکاری مطلوب برای کاهش شکاف میان نیروهای انسانی و بازار کار است، اظهار کرد: در جهت رشد و نمو بهتر آموزش های مهارتی در سال جاری فعالیت ۱۷۹ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای با رعایت پروتکل های بهداشتی از اول خرداد همراستا با بخش دولتی شروع شده است.


 

نظر شما