شناسهٔ خبر: 40444714 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نشست جامعه، مردم و آسیب‌های اجتماعی از منظر امام

علیزاده: جهاد دانشگاهی ثمره نظریه خودباوری امام خمینی است

هادی فرهنگ زاد

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: سخنان امام در صحیفه امام و سایر آثار ایشان حاکی از این مطلب است که امام برای مشکلات امروز جامعه و جوانان هم راهکار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، عیسی علیزاده در نشست تخصصی جامعه، مردم و آسیب های اجتماعی از منظر امام خمینی، گفت: جهاد دانشگاهی ثمره نظریه خودباوری امام خمینی است.

وی با بیان اینکه امام برای بن بست شکنی و خروج از مشکلات جوانان و جامعه راهکار دارند، گفت: سخنان امام در صحیفه امام و سایر آثار ایشان حاکی از این مطلب است که امام برای مشکلات امروز جامعه و جوانان هم راهکار دارند که باید با استخراج این راهکارها مشکلات جامعه را حل کرد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزاری نشست امروز را به فال نیک گرفت و در عین حال خواستار تداوم یافتن جلسات مشابه با حضور رو در روی دانشجویان در دانشگاه ها یا در عرصه فضای مجازی برای طرح شبهات و پاسخ به آنها شد.

عیسی زاده خاطرنشان کرد: از هنرهای تجسمی سینما و تئاتر نتوانستیم استفاده‌ خوبی برای پاسخ به پرسش های جوانان داشته باشیم. فقه پویا برای حجاب، حقوق زنان و کودکان و موسیقی که امروز مبتلای جامعه است پاسخ های خوبی دارد باید راهکارهای آن را از دل این فقه استخراج کنیم و به اجرا درآوریم. باید به مطالبات جامعه پاسخ داد، جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت خوبی که در ایسنا، دیکشنری، مرکز افکارسنجی، سازمان دانشجویان و دیگر واحدهای خود دارد می تواند به موضوعات بپردازد.

وی در عین حال متذکر شد: به صرف ندادن اجازه برای طرح شبهات نمی‌توان گفت شبهات وجود ندارند و برای آنها راه حلی وجود ندارد، بلکه بالعکس باید اجازه طرح آنها را داد تا متخصصان و کارشناسان پاسخ‌های مناسب را ارائه دهند.

انتهای پیام

نظر شما