شناسهٔ خبر: 40444463 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مجله طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اسکوپوس نمایه شد

مجله Archives of Academic Emergency Medicine گروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پس از نمایه شدن در  پایگاه‌های PubMed و ISI اخیرا در پایگاه اسکپوس نیز نمایه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر سعید صفر،ی مدیر مسئول و سردبیر این مجله گفت: مجله Archives of Academic Emergency Medicine از سال ۲۰۱۳ توسط گروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به زبان انگلیسی راه‌اندازی شد که در ابتدا با نام Emergency  و به صورت فصلنامه منتشر می‌شد.

وی مجله مذکور را اولین مجله تخصصی راه‌اندازی شده در حوزه طب اورژانس در کل کشور  و جزو اولین مجلات ایندکس شده در خاورمیانه برشمرد که طی دو سال اول در پایگاه‌های PubMed و ISI نمایه شده است.

به گفته صفری این مجله از سال ۲۰۱۷ به Archives of Academic Emergency Medicine تغییر نام یافته و برای کاهش زمان پذیرش و چاپ به شیوه انتشار پیوسته ( Continuous publication)  منتشر می‌شود.

وی این مجله را یکی از بنیانگذاران سیستم انتشار پیوسته در کشور برشمرد که یکی از پیشرفته‌ترین شیوه های نشر است. در این روش، مقاله به محض اخذ پذیرش به صورت آنلاین منتشر شده و در اختیار همه قرار می‌گیرد.

مدیر مسئول و سردبیر مجله  مذکور با اشاره به این که تاکنون ۷۱ مجله در کل کشور در پایگاه اسکوپوس نمایه شده است، گفت:  این مجله پس از ارزیابی‌های سنگین به تازگی موفق به ورود به باشگاه مجلات نمایه شده در پایگاه معتبر اسکپوس شد و این موفقیت بزرگ را کسب کرد.

صفری با اشاره به اهمیت خروجی‌های اسکوپوس در ارزیابی‌های سطوح مختلف (دانشگاهی، گروه‌های آموزشی، وزارت بهداشت، علم سنجی) تاکید کرد: افزایش تعداد مجلات نمایه شده در پایگاه اسکوپوس در رنکینگ و رتبه بندی‌های افراد، گروه ها و مراکز تحقیقاتی تاثیر به سزایی خواهد داشت.

وی هیئت تحریریه مجله را متشکل از اساتید و متخصصان ملی و بین المللی از دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور  برشمرد که در گام بعدی درصدد دریافت IF یا ارتقای ضریب تاثیر در ISI هستند.

به گفته مدیر مسئول و سردبیر مجله مقالات حوزه‌های مرتبط به طب اورژانس نظیر مراقبت‌های بحرانی، طب بلایا، تروما، بیماری‌های محیطی، سم شناسی و پزشکی قانونی، اورژانس اطفال، اورژانس پیش بیمارستانی و پرستاری اورژانس در این مجله به چاپ می رسد.

صفری در پایان ضمن تقدیر از حمایت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، دفتر نشریات و تمام اعضای گروه طب اورژانس و دست اندرکاران مجله خاطرنشان کرد: اساتید و اعضای هیئت علمی می‌توانند مقالات خود در حیطه‌های مذکور را برای مجله ارسال کنند تا در اسرع وقت مورد داوری قرار گرفته و منتشر شود و این مجله بتواند گامی موثر در راستای انتشار یافته‌های جامعه پزشکی کشور بردارد.

انتهای پیام

نظر شما