شناسهٔ خبر: 40443748 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کوروش باقری:

سود و زیان تعویق المپیک برای وزنه‌برداران متفاوت است

علیرضا هنرمنش

سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری ایران معتقد است تعویق بازی‌های المپیک برای برخی از مدعیان مطلوب بود، اما به ضرر برخی دیگر از مدعیان باسابقه و قدیمی‌تر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش باقری در خصوص تعویق بازیهای المپیک و تاثیر این مساله بر روند عملکرد وزنه برداران مدعی حضور در این بازیها گفت: تعویق المپیک در تمامی رشته ها از جمله وزنه برداری به سود و حتی ضرر برخی شد. طبیعتا آنهایی که سن و سالشان بالاتر بود و در مرز خداحافظی قرار داشتند متضرر شدند، اما جوانان و حتی برخی از وزنه برداران مصدوم فرصت یافتند تا در این فرصت خودشان را به خوبی تجهیز و درمان کنند.

وی تصریح کرد: ما هم با توجه به چند وزنه بردار جوان و چند مدعی آسیب دیده، می توانیم از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم. مثلا علی داودی می تواند طبق برنامه و روال مطلوب خود به تمرینات ادامه دهد و به عنوان یک مدعی جوان مطرح باشد. همچنین سهراب مرادی هم می تواند در این مدت به خوبی آسیب دیدگی کتف و کمر خود را درمان کند.

قهرمان اسبق وزنه برداری جهان افزود: کیانوش رستمی هم که از لحاظ امتیازی، کمی از روند کسب سهمیه عقب است، می تواند از این فرصت استفاده کند تا طبق ضوابط فدراسیون جهانی برای کسب سهمیه به هدفش نزدیکتر شود. ضمن اینکه حتی علی هاشمی و علی میری هم با این شرایط، شانس المپیکی شدن را دارند.

باقری در ادامه به اظهارات اخیر بهداد سلیمی و یادآوری اتفاقات تلخ المپیک ریو اشاره کرد و گفت: به نظر من چهار سال پیش در این خصوص به اندازه کافی صحبت شد. برخی معتقد بودند هر سه حرکت بهداد خطا بوده، برخی هم مثل من معتقد بودند در حق او سختگیری شده و برخی هم بر این باور بودند که فدراسیون جهانی اعمال نفوذ کرده است.  

وی خاطر نشان کرد: البته اینکه فدراسیون جهانی وزنه برداری در برخی مواقع به نفع ما و برخی اوقات به ضرر ما اقدام کرده، خودم به شخصه چه به عنوان وزنه بردار و چه سرمربی تیم ملی در مسابقات مختلف شاهد آن بودم. اما لزومی ندارد بعد از چهار سال دوباره این بحث ها مطرح شود. حتی خود بهداد هم زیاد تمایلی نداشت اما در یک گفتگوی زنده در فضای مجازی به این موضوع اشاره کرد و دوباره جریان آغاز شد.

باقری در پایان اظهار داشت: بهداد قهرمان بزرگی است که امیدوارم با توجه به افتخاراتی که برای ورزش ایران کسب کرده از این به بعد هم عرصه های مختلف در ورزش ما حضوری فعال و مثبت داشته باشد.

نظر شما