شناسهٔ خبر: 40442670 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

مشاور امنیت ملی ترامپ: چین، روسیه و ایران در ناآرامی‌های آمریکا دخالت دارند

اوبرایان، مشاور امنیت ملی ترامپ با تایید توییت مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه آمریکایی درباره دست داشتن 3 دشمن خارجی آمریکا در تشدید ناآرامی ها در این کشور، به طور مشخص از 3 کشور چین، روسیه و ایران نام برد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور امنیت ملی کابینه ترامپ 3 کشور چین، روسیه و ایران را به دست داشتن در گسترش ناآرامی‌ها در کشورش متهم کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت "پولیتیکو" ، "رابرت اوبرایان" مشاور امنیت ملی کابینه ترامپ روز یکشنبه در اظهاراتی در مصاحبه با برنامه هفتگی شبکه خبری "ای بی سی" آمریکا در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره احتمال دست داشتن دشمنان خارجی آمریکا در تشدید ناآرامی‌های داخلی این کشور گفت:" بله، به ایران نگاه کنید، این کشور به یقین در اینجا مشغول فعالیت است. شما این را می‌دانید. ما ابزارهایی در جعبه ابزار خود داریم. ما در حال همکاری نزدیک با متحدان خود هستیم. من با همکارانم، مشاوران امنیت ملی تلفنی گفت‌وگو می‌کنم و در روزهای آینده قرار است با هم ملاقات کنیم."

اوبرایان همچنین به فعالیت‌های کشورهای چین، زیمبابوه و فعالانی از روسیه در شبکه‌های اجتماعی برای دامن زدن به تظاهرات در این کشور اشاره کرد و اظهارات "مارکو روبیو" سناتور جمهوریخواه آمریکایی درباره دست داشتن 3 دشمن آمریکا (چین، روسیه و ایران) در تحریک تظاهرات و دامن زدن به آشوب داخلی در آمریکا را تایید کرد.

گفتنی است روبیو در توییتی مدعی شده است 3 کشور دشمن آمریکا که نامی از آنها نبرده، طی روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی و توییتر به شدت فعال بوده‌اند تا ناآرامی‌ها در آمریکا را گسترش دهند.

"رابرت اوبرایان" درباره تلاش کشورهای دشمن و رقیب آمریکا برای سوء استفاده از اعتراضات داخلی در آمریکا گفت که آنها از این بحران داخلی آمریکا استفاده می‌کنند و به دنبال گسترش هرج و مرج و بی‌ثباتی داخلی در آمریکا هستند تا از این راه به دموکراسی آمریکا آسیب بزنند.

او مدعی شد عاملانی از خارج ایالات متحده آمریکا از طریق فضاسازی‌های اینترنتی در ایجاد آشوب و ناآرامی در آمریکا دخالت دارند.

او انگشت اتهام را به طور مشخص به سمت دولت چین گرفت و مدعی شد دولت پکن به طور مستقیم در این کار نقش دارد در حالی که به گفته او وضعیت دولت روسیه متفاوت است و ممکن است به طور مستقیم نقش نداشته باشد اما پای برخی فعالان روس در میان باشد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما