شناسهٔ خبر: 40439493 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اطلاعاتی درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد

مدیرکل امور شاهد آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیش ثبت‌نام اول دبستان مدارس شاهد تا ۱۷ خرداد ادامه دارد، گفت: خانواده‌ها حتماً به سامانه سجا مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد اظهار کرد: پیش‌ثبت‌نام پایه اول دبستان مدارس شاهد از اول خرداد آغاز شده است و تا 17 خرداد ادامه دارد؛ همچنین زمان ثبت‌نام پایه هفتم اول تا 14 تیر و پایه دهم پایه دهم 5 تا 21 تیرماه است.

وی متذکر شد: خانواده‌ها برای پیش ثبت‌نام مدارس شاهد حتماً به سامانه سجا به آدرس  saja.medu.ir مراجعه کنند چرا که بعضی سایت‌های جعلی ایجاد شده‌اند و با دریافت پول از خانواده‌ها مدعی ثبت‌نام آنها در مدارس شاهد هستند.

رزاقی افزود: خانواده‌ها توجه داشته باشند، بعد از اتمام مراحل ثبت‌نام حتماً از سیستم کد رهگیری دریافت کنند یعنی در انتهای صفحه گزینه دریافت کدرهگیری وجود دارد که باید بر روی آن کلیک کرده و کد را دریافت کنند در غیر این صورت ثبت‌نام آنها نهایی نشده است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: خانواده‌ها برای اینکه متوجه شوند ثبت‌نام انجام شده است یا خیر، به سامانه سجا مراجعه و مشخصات دانش‌آموز را وارد کنند اگر ثبت‌نام نهایی شده باشد صفحه برای آنها نمایش داده می‌شود در غیر این صورت مجدد مراحل ثبت‌نام را طی کرده و حتماً کد رهگیری دریافت کنند.

رزاقی در پاسخ به این پرسش که برای پایه اول دبستان به چه امتیازاتی نیاز است تا دانش‌آموز بتواند در مدارس شاهد ثبت‌نام کند، مطرح کرد: امتیازات در سامانه سجا تعیین شده است، در مدارس شاهد دو نوع دانش‌آموز داریم. نخست، دانش‌آموزان طرح شاهد که شامل خانواده ایثارگران از جمله فرزندان شهدا، آزاده‌ها و جانبازان بالای 50 درصد  است و مابقی افراد از جمله رزمنده، جانباز کمتر از 50 درصد، فرهنگیان نوه شهدا، نوه جانبازان و رزمندگان، حافظان قرآن، خیران و... جزو دانش‌آموزان غیر شاهد هستند.

وی مطرح کرد: این افراد در سیستم امتیازات خاص خود را دارند مثلاً رزمنده به ازای هر روز حضور در جبهه یا جانباز به ازای هر درصد از جانبازی و فرهنگیان به ازای هر سال سابقه امتیازی دارند، وقتی فرد اعلام می‌کند فرهنگی با 25 سال سابقه هستم، سیستم به او امتیاز می‌دهد و فرد متوجه می‌شود که چند امتیاز دارد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش، فردی که جزو هیچ گروهی نیست و خانواده عادی است، می‌تواند در مدارس شاهد ثبت‌نام کند، متذکر شد: همه می‌توانند ثبت‌نام کنند مثلاً اگر فردی خانه‌اش دیوار به دیوار مدرسه شاهد است دارای امتیاز بوده ولی طبیعی است که امتیاز افرادی عادی کمتر است و از صفر امتیاز شروع می‌شود تا به بالا. فردی که امتیاز پایین دارد زمانی شرایط ثبت‌نام در مدارس شاهد را دارد که تعداد متقاضیان از خانواده ایثارگری کم و بخشی از ظرفیت مدرسه خالی مانده باشد.

رزاقی درباره ثبت نام قطعی در مدارس شاهد گفت: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از اول خرداد تا 17 خرداد است و بعد از 17 خرداد، مدیر مدرسه سیستم را بررسی می‌کند و طبق ظرفیتی که استان تعیین کرده است مثلاً اگر دو کلاس 27 نفری دارد، تک به تک امتیازات افراد را بررسی می‌کند و افرادی که امتیاز لازم را کسب کرده‌اند برای ثبت‌نام دعوت می‌کند و افرادی که مدارکشان کامل بود ثبت نام می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما