شناسهٔ خبر: 40439141 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

پر طرفدارترین اسامی سال ۹۸

خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان ثبت احوال از فراوانی نام انتخابی «امیرعلی» و «فاطمه» در بین خانواده‌های ایرانی در سال ۹۸ خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: سیف‌اله ابوترابی گفت: «امیرعلی» و «فاطمه» فراوان‌ترین نام انتخابی خانواده‌های ایرانی است که برای نوزادان خود از ابتدای فروردین تا پایان سال ۹۸ انتخاب کرده‌اند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال افزود: نام‌های انتخاب شده برای پسران با بیشترین فراوانی در سال ۹۸به ترتیب: امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعباس، سامیار، آراد و آریا بود و نام‌های انتخاب شده برای دختران با بیشترین فراوانی به ترتیب: فاطمه، زهرا، حلما، زینب، آوا، مرسانا، یسنا، نازنین زهرا، فاطمه زهرا و باران بود.

وی گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۳۵ نفر متولد شدند و ولادت آن‌ها به ثبت رسید که از این تعداد ولادت در سال گذشته ۶۱۶ هزار و ۴۹۴ نفر پسر و ۵۷۹ هزارو ۶۴۱ نفر دختر بودند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال افزود: در سال ۱۳۹۷ هم یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۴۸۷ نفر متولد شدند و ولادت آن‌ها به ثبت رسید که ۷۰۴ هزار و ۱۰ نفر پسر و ۶۶۲ هزار و ۴۷۷ نفر هم دختر بودند.

ابوترابی درمورد نسبت جنسی حاصل از ثبت رویداد ولادت در سال ۹۸ تصریح کرد: تعداد پسران متولد شده در برابر هر ۱۰۰ دختر متولد شده ۱۰۶.۴ بوده و نسبت ولادت ثبت شده برای ساکنان شهر‌ها شامل ۷۵.۸ درصد و نسبت ثبت ولادت در مهلت قانونی به ثبت تا یکسال پس از وقوع نیز ۹۸.۸ درصد بود.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما