شناسهٔ خبر: 40438448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساختارهای زبان فارسی در کتاب دانستنی‌های زبانی

یزد - ایرنا - کتاب دانستنی‌های زبانی و ادب پارسی به کوشش جواد صالحی به بررسی ساختارهای زبان فارسی، دستور زبان فارسی، آرایه های ادبی و قالب‌های شعری پرداخته است.

صاحب‌خبر -

این کتاب در سال ۱۳۹۴ توسط انتتشارات فراونگ با طراحی جلد سیدعباس عمادحقی و صفحه آرایی سلمان برقی در تیراژ یک هزار جلد انتشار یافته است.

مولف در مقدمه این کتاب آورده است؛ دنیای پیرامون ما گذرگاهی است مملو از لحظات نیک و فراموش نشدنی و البته سرشار از غم‌های گره خورده با زندگی چون دلتنگی، انتظار، دوری و .... خداوند بخشنده راه های متعددی برای پشت سر گذراندن این دغدغه ها و رضایت خاطر پیش روی آدمی نهاده و اینجانب با توجه به تدریس در دبستان روستایی عشایری شهید بهشتی و اجرا شدن طرح تفکیک درسی برای اولین بار در مقطع ابندایی این فرصت را داشتم تا درس ادبیات را ندریس کنم.

نویسنده یادآور شده: سفارش بنده به خوانندگان و خریداران این کتاب کمک درسی و جامع آن است که از روی کنجکاوی و سوال برانگیزی در ذهن خود، برای مطالعه هر بخش آماده شوند و بکوشند تا برای هر قاعده‌ای ، همزمان مثال یا مثال‌های بیشتر بیابند و برای هر مثالی توجیه قاعده را در ذهن خود مرور کنند.

جواد صالحی در این کتاب به بررسی ساختارهای زبان فارسی از جمله واج، تکواژ، کلمه پرداخته است همچنین به بررسی انواع کلمات از نظر معنی و شکل ظاهری همچون مترادف، متضاد و هم خانواده پرداخته است.

نظر شما