شناسهٔ خبر: 40437720 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون ورزش‌های همگانی | لینک خبر

سرپرست انجمن ورزش های طبیعی فدراسیون:‌ گروه‌های کمپینگ باید ساماندهی شوند/ باید محیط‌های مناسبی به‌ وجود بیاید تا ایمنی ورزشکاران فراهم شود

سرپرست انجمن ورزش های طبیعی فدراسیون: کمپینگ یکی از فعالیت‌های در حوزه ورزش در طبیعت است، در حال حاضر گروه‌ها و انجمن‌هایی هستند که در محیط‌های مختلف کمپ می‌زنند اما باید آن‌ها را ساماندهی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های همگانی به نقل از خبرگزاری برنا،‌ در خصوص زیرساخت‌ها و وضعیت موجود این رشته در کشور اظهار داشت: 

سلیقه و علاقه عموم مردم بیشتر به این نوع رشته‌ها است که غالبا در دل طبیعت اتفاق می‌افتد. ورزش در طبیعت مختص یک گروه نیست و نیاز به آموزش خاصی نیاز ندارد و مردم می‌توانند به صورت خانواده در آن شرکت کنند. یکی از جنبه‌های ورزش در طبیعت، زدن کمپینگ است، با توجه به این که انجمن ورزش در طبیعت تقریبا نوپا است خیلی روی توسعه و گسترش این موضوع اقدامی نشده بود. دوستان پیش از من خیلی رحمت کشیدند و یک سری فعالیت‌ها مانند پیاده‌روی در کوه، جنگل‌نوردی، کوهنوردی و کویر نوردی انجام شد و بیشتر در بحث زیرساختی فعالیت داشتند.

نعمتیان افزود: یکی از عمده‌ترین و ویژه‌ترین برنامه‌های که قرار است ما آغاز کنیم، توسعه پاک‌ورزی است یعنی در دل طبیعت زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کنند که به طبیعت هم کمک می‌شود و در قالب مسابقات گروهی در فضایی شناسایی شده، هر کسی که وزن بیشتری زباله جمع‌آوری کند برنده خواهد بود. این فعالیت یک آموزش ابتدایی دارد برای نشستن و برخواستن که چگونه زباله‌ها را جمع کنند. این فعالیت هم یک ورزش محسوب می‌شود و هم کمک شایانی به محیط زیست می‌کند.

او ادامه داد: کمپینگ یکی از فعالیت‌های در حوزه ورزش در طبیعت است، یک‌سری فعالیت‌ها هم هستند که رقابتی‌اند و حضور در این برنامه‌ها برای عموم جذاب است. مسابقات گروهی وجود دارد که می‌توان در فضاهای مختلف از جمله جنگل یا ساحل برگزار شود و می‌توان یک سری مراحل رقابتی ایجاد کرد تا خانواده‌ها در دل طبیعت به آن بپردازند. در حال حاضر گروه‌ها و انجمن‌هایی هستند که در محیط‌های مختلف کمپ می‌زنند اما باید آن‌ها را ساماندهی کنیم. باید محیط‌هایی را فراهم کنیم که بستری مناسب برای این کار داشته باشند و برنامه‌های ویژه‌ای برای این فعالیت داشته به وجود بیاوریم تا به صورت ساماندهی شده با جهت‌یاب و از بچه‌های هلال احمر یک گروه تفریحی ورزشی تشکیل شود.

وی در پایان یادآور شد:  باید استان‌های کشور را به این جهت هدایت کنیم، تبلیغاتی را به صورت گسترده انجام دهیم و برنامه‌ها را هر هفته تکرار کنیم تا شرایط ساماندهی شود. متاسفانه از وقتی من مسئولیت این انجمن را برعهده گرفتم، ویروس کرونا در دنیا شیوع کرد و نتوانستیم شروع مناسبی داشته باشیم اما ان‌شاءالله در آینده بتوانیم برنامه‌های خود را اجرا کنیم. سلامتی، نشاط، تندرستی و وحدت خانواده در توسعه ورزش همگانی و تفریحی اتفاق می‌افتد و یکی از برنامه‌هایی که مردم علاقه به حضور در آن دارند، ورزش در طبیعت است. نتیجه ورزش در طبیعت، صرفا سلامت جسمانی نیست، طبیعت به انسان آرامش می‌دهد و مخصوصا الان که همه از نظر روانی تحت فشار هستند، می‌تواند بسیار مفید باشد. در این رشته باید ایمنی را به طور کامل رعایت کرد، الان هم با وجود ویروس کرونا، بحث بهداشت نیز به این مسئله اضافه شده و باید دستورالعمل‌های بهداشتی را نیز رعایت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما