شناسهٔ خبر: 40437498 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

سلطان فیشینگ در زنجان دستگیر شد/برداشت 100 میلیارد تومان از حساب مردم

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: اعضای شبکه بزرگ فیشینگ که از خارج کشور، حساب صدها مشتری بانکی را هک کرده و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از آن برداشت کرده‌ بودند، دستگیر شدند

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس زنجان، محمدعلی آدینه‌لو با اشاره به اینکه اعضای شبکه بزرگ فیشینگ که از خارج کشور، حساب صدها مشتری بانکی را هک کرده و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از آن برداشت کرده‌ بودند، دستگیر شدند، اظهار کرد: پلیس فتا شرایط را با دقت بالا رصد می‌کند و به احدی اجازه نمی‌دهد امنیت جامعه را در فضای مجازی مختل کند.

وی تصریح ‌کرد: از سال گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر برداشت پول از حساب مشتری‌ها به پلیس زنجان ارجاع و در سال گذشته با دقت موارد ردیابی شد و در نهایت به دو سرشاخه در خارج از کشور رسیدیم.

این مسؤول ادامه داد: با بررسی بیشتر و افزایش شکایت از شهرهای دیگر چهار نفر دیگر در استان‌های مختلف کشور در همین رابطه شناسایی و دستگیر شده و افراد در این رابطه تحت بازجویی قرار گرفتند.

آدینه‌لو گفت: این افراد در قالب سامانه پیامکی در مناسبت‌های مختلف همچون پرداخت یارانه به ۳۵ میلیون نفر پیامک داده و آن‌ها را برای بررسی وضعیت به صفحات جعلی هدایت کرده و پس از دسترسی به اطلاعات افراد، از حساب آن‌ها برداشت می‌کردند.

 رئیس پلیس فتای استان زنجان، با اشاره به اینکه این شبکه در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌اند، افزود: مردم باید از درگاه‌های مطمئن، اقدام به جابه‌جایی پول کنند تا مشکلی از این دست برای آن‌ها پیش نیاید.

 وی افزود: کلاهبرداری از شاکیان در شرایطی رخ داده است که این شبکه به شماره تلفن همراه تعداد زیادی از شهروندان دسترسی داشته و این موضوع اهمیت توجه به عملکرد شرکت‌های ارائه‌کننده سامانه پیامکی را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

نظر شما