شناسهٔ خبر: 40436935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور جهرم:

شهردار جهرم به مشکلات شهری و معابر رسیدگی کند

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور جهرم طی نامه‌ای خطاب به شهردار این شهرستان، خواستار حل مشکلات شهری و معابر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور جهرم طی نامه‌ای خطاب به شهرداری این شهرستان، خواستار حل مشکلات شهری و معابر شد.

متن نامه به این شرح است:

بسمه تعالی
جناب آقای علیرضا نظری
شهردار شهرداری شهر جهرم
همانطور که مستحضر هستید اخیرا در اولویت قرار گرفتن ترمیم آسفالت کوچه و معابر هر محله به مطالبه و دغدغه اصلی مردم آن محله تبدیل گشته؛ مطالبه‌ای که به نظر می‌رسد نشان از پایین آمدن سطح مطالبات و توقعات مردم شریف شهرستان جهرم از مجموعه شورای شهر و شهرداری باشد.

گاهی نبود مطالبات جدی و اساسی از سوی مردم بیانگر وضعیتی مطلوب است و گاهی هم بیانگر ناامیدی مردم در پیگیری مطالبات شان! آنچه که مردم از عملکرد چند سال اخیر شورای شهر و شهرداری دیده‌اند را شاید بتوان مؤثرترین دلیل ناامیدی مردم از پیگیری مطالبات اساسی شان دانست. مطالباتی که حال به تقدم ترمیم و لکه‌گیری آسفالت معابر هر محله تنزل کرده است!

آنچه گفته شد صرفا به جهت گلایه و شکوایه نبود، بلکه می‌خواهیم تا حضرتعالی در نظر داشته باشید که هرچند یکسال دیگر تا پایان مسؤلیت شما به عنوان شهردار جهرم نمانده باشد، مطمئنا کوچکترین خدمات مجموعه شهرداری در این مدت به دید مردم چشمگیر خواهد بود. مشکلاتی که از چند قدمی شهرداری آغاز می‌شوند تا کاستی‌هایی که مدت‌ها است استمرار دارند.

سکونتگاه موقتی بی خانه مان‌ها برای خواب شبانه در محوطه باغ ملی یا جلوی درب سینما، عدم وجود گرم خانه، حمام عمومی و ورودی نامناسب شهر هیچگاه در شأن شهرستان جهرم نبوده است.

آنچه که مشهود است در همین بازه زمانی که متأسفانه مردم امید چندانی به حل مشکلات شان ندارند، کوچکترین اقدامات مجموعه شهرداری در ارائه خدمات شهری البته به دور از تبعیضات محله‌ای به چشم خواهد آمد.

همانطور که مستحضر هستید مشکلات متعدد درون مجموعه شهرداری از سیستم معیوب اتوماسیون اداری گرفته تا عدم وجود درآمد پایدار، فرآیند‌های دور زدن تخلفات در بستر قوانین معیوب شهرداری و درآمدزایی شهرداری از کمیسیون ماده ۱۰۰، هر شهرداری را در شهر جهرم با کلاف پیچیده‌ای از مشکلات درون سازمانی رو به رو می‌کند.

مطمئنا انتظار حل تمامی معظلات مجموعه شهرداری توسط حضرتعالی معقولانه نمی‌باشد، اما این را شما بهتر از هر کسی می‌دانید که نپرداختن به حل مشکلات درون سازمانی مذکور به بهانه‌هایی همچون مشغولیت به ارائه خدمات شهری و... سبب می‌شود تا هر شهردار این معظلات را برای شهردار بعد به میراث بگذارد و چرخه معیوبی که استمرار آن بحران‌های متعددی را پیش روی مدیریت شهری در آینده قرار خواهد داد.

امید است که روحیه جوان حضرتعالی انگیزه‌ای باشد تا ذهنیت فعلی مردم شریف شهرستان جهرم از مجموعه شهرداری به عنوان یکی از پر مراجعه‌ترین ارگان‌ها تغییر یابد.

راهکار‌های حل برخی از مشکلات مذکور نیز با همکاری تعدادی از کارشناسان مربوطه شهرستان در حال تدوین می‌باشد که در آینده در نشست هیئت اندیشه ورز بسیج دانشجویی شهرستان جهرم به حضرتعالی ارائه خواهد شد؛ با توجه به رویکرد مسئله محوری بسیج دانشجویی در پیگیری مطالبات مردم و درخواست به جد مقام معظم رهبری در این زمینه بستر همکاری نخبگان دانشگاهی و دانشجویان دغدغه‌مند در حل مسائل تخصصی شهرستان فراهم شده است و امید است که پیگیری مسائل مرتبط با مجموعه شهرداری جهرم به نمونه موفقی از این همکاری‌ها منتهی شود.

نظر شما