شناسهٔ خبر: 40436822 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس سازمان صنعت و معدن استان خبر داد:

تخصیص ۳ هزار تن شکر تنظیم بازار به خوزستان

شایان حاجی‌نجف

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از اختصاص بیش از سه هزار تن شکر تنظیم بازار برای مصارف خانگی از سوی وزارت صمت به استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

امیرحسین نظری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نحوه تامین شکر مورد نیاز اظهار کرد: با توافقی که با شرکت‌های نیشکر خوزستان انجام شده، در تامین شکر مورد نیاز مصارف خانگی، صنوف و ‌صنعت مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: بیش از سه هزار تن شکر تنظیم بازار برای مصارف خانگی از سوی وزارت صمت به استان خوزستان اختصاص یافته است و تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ تن از این میزان برای بسته‌بندی و توزیع در بازار آماده شده است.

رییس سازمان صمت خوزستان با اشاره به نرخ شکر تنظیم بازار تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم شکر بر اساس نرخ تنظیم بازار، ۵۹ هزار ریال است و در تامین آن برای مصارف خانگی هیچ مشکلی وجود ندارد.

نظری عنوان کرد: انتظار داریم فرهنگ استفاده از شکر بسته‌بندی و عرضه آن در بازار نهادینه شود زیرا با بسته‌بندی شکر، از هدررفت آن جلوگیری می‌شود و از نظر بهداشتی نیز بسیار مناسب‌تر است.

وی ادامه ‌داد: در بازار خوزستان تمایل برای خرید شکر فله بیشتر است اما باید توجه داشت که فروش فله شکر نه تنها باعث هدررفت آن می‌شود بلکه از نظر بهداشتی نیز مورد تایید نیست.

رییس سازمان صمت خوزستان در خصوص تامین شکر مورد نیاز اصناف و صنعت گفت: شکر مورد نیاز این دو بخش باید از طریق شکرهای تهیه شده با ارز نیمایی تامین شود. تعدادی از شرکت‌های نیشکر خوزستان برای تامین شکر در این بخش اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم این اقدام نیز به زودی اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود صنایع نیشکر در استان خوزستان و پیگیری‌های انجام شده، مشکل ‌خاصی در تامین شکر وجود ندارد و در صورت نیاز، نسبت به افزایش سهمیه شکر نیز اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام

نظر شما