شناسهٔ خبر: 40436677 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس یازدهم:

آقایان در هیات‌ رئیسه جایگاهی برای خانم‌ها اختصاص ندادند/ آقایان را در موضوعات مربوط با فراکسیون زنان دخیل می‌کنیم

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس یازدهم گفت: بنا داریم فراکسیون زنان فقط 16 نفر نباشد نه اینکه بخواهیم آقایان را در آن عضو کنیم اما بنا داریم در موضوعات، آقایان را هم دخیل کنیم.

صاحب‌خبر -

سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با تشکیل فراکسیون زنان در مجلس یازدهم گفت: درخصوص تشکیل فراکسیون زنان، جلسه‌ و نشست هایی را قبل از آغاز جلسات مجلس برگزار کردیم، اما برای تعیین هیئت رئیسه به طور رسمی، روز سه شنبه ساعت 6 و نیم صبح در مجلس جلسه داریم و فراکسیون زنان با قوت و شدت به مسایل  ورود پیدا می‌کند و مسائلی که مربوط به حوزه خانواده، جمعیت، زنان و موضوعات این چنینی هست را  بررسی و پیگیری می‌کنیم.

او ادامه داد: لایحه امنیت زنان یکی از ضروری‌ترین موضوعاتی است که در مجلس دهم آن را دنبال کردیم و حتی در جلسه‌ای که با حجت الاسلام رئیسی برگزار شد، تأکیدمان بر این بود که این لایحه زودتر ارایه شود. در حال حاضر این لایحه در دست دولت است. لایحه تامین امنیت زنان یکی از موضوعات اساسی است که باید در مجلس یازدهم آنرا پیگیری کنیم. 

محمودی گفت: بنا داریم فراکسیون زنان فقط 16 نفر نباشد نه اینکه بخواهیم  آقایان را در آن عضو کنیم اما بنا داریم در موضوعات، آقایان را هم دخیل کنیم. با  روحیه‌ای که از مجلس دیدیم و با توجه به اینکه خانم‌ها را در بحث هیئت رئیسه راه ندادند و همچنین جایگاهی به خانم‌ها اختصاص ندادند و چون تعدادمان خیلی کم است، باید طوری در فراکسیون رفتار کنیم که دغدغه زنان دغدغه همه مجلس باشد و حداقل، اکثریت مجلس باشد.

 این نماینده مجلس یازدهم إظهار کرد: اگر توانستیم در فراکسیون زنان چنین روشی را به کار ببریم خیلی از مشکلات در حوزه زنان را حل و می‌توانیم قانونی برای حمایت از خانم‌ها در حوزه‌های مختلف به وجود بیاوریم. برای این کار باید اول فراکسیون را شکل بدهیم یعنی رئیس و هیئت رئیسه برایش انتخاب شود و بعد جلسات هر هفته برگزار و از اساتید مختلف در این حوزه باید کمک گرفته شوند. آقایان مجلس با ما همراهی کنند تا بتوانیم طرح ها و لوایح مربوط به زنان را تبدیل به قانون، کنیم.

او در مورد گزینه‌های ریاست فراکسیون زنان گفت: همه‌ کاندیداها توانمند هستند. من جز‌و کاندیداهای‌ ریاست در مجلس نیستم. بهتر است در موضوع ریاست فراکسیون حداقل در اجلاس اول نماینده ای که تجربه‌ دارد کاندید شود زیرا فضای مجلس خیلی متفاوت‌ است. 3 نفر از خانم‌های مجلس یازدهم تجربه نمایندگی دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما