شناسهٔ خبر: 40436588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

از عید سعید فطر تاکنون؛

مردم استان بوشهر ۵۴ میلیارد ریال فطریه و کفارات پرداخت کردند

بوشهر - مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: مردم استان از عیدفطر تا کنون بیش از ۵۴ میلیارد ریال فطریه و کفارات به صندوق های زکات فطره واریز و یا از طریق درگاه های الکترونیکی پرداخت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

احمد لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هزار و ۵۰۰ نیرو و عامل مردمی در قالب ۳۰۵ پایگاه ثابت و ۲۵۷ گروه سیار مأموریت جمع آوری زکات فطریه مردم استان بوشهر را بر عهده داشتند.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان بوشهر از عید سعید فطر تاکنون پنج میلیارد و ۵۴۰ میلیارد تومان زکات فطریه و کفارات خود را برای حل مشکلات نیازمندان به کمیته امداد پرداخت کردند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر افزود: از مجموع مبالغ جمع آوری شده، پنج میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان فطریه عام، ۱۴۰ میلیون فطریه سادات و مابقی کفاره عمد و غیره عمد بوده است.

لطفی به نحوه هزینه کرد فطریه جمع آوری شده اشاره کرد و گفت: مبالغ جمع آوری شده بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده در کوتاه‌ترین زمان با تصمیم هیئت امنای مساجد، مراکز نیکوکاری و کمیته امداد، با اولویت به بیماران صعب العلاج و فرانشیزهای درمانی، حق استیجاری نیازمندان و خرید وسایل سرمایشی و نیازهای ضروری زندگی نیازمندان هزینه می‌شود.

وی ضمن تقدیر از همراهی خوب مردم این استان در کمک به رفع مشکلات نیازمندان گفت: علاوه بر مراجعه حضوری مردم خیّر و نیکوکار استان، امسال به منظور کاهش انتقال احتمالی بیماری کرونا در اثر تبادل وجه نقد، بخش قابل توجهی از فطریه و کفارات مردمی به شکل غیره حضوری پرداخت شده است.

نظر شما