شناسهٔ خبر: 40436323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد:

روزانه ۸۰۰ نمونه از افراد مشکوک به کرونا در لرستان گرفته می‌شود

خرم‌آباد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه روزانه ۵۰۰ تا ۸۰۰ نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته می‌شود، گفت: در خصوص کنترل ورود خودروهای پلاک خوزستان تصمیم گیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نیکبخت شامگاه یکشنبه در سخنانی با اشاره به اینکه شهرستان‌های لرستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار ندارند و همه شهرستان‌ها تقریباً در وضعیت زرد هستند، اظهار داشت: اگر در طول هفته در شهرستان‌ها به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در هر روز بیش از دو نفر بستری شود این وضعیت دیگر سفید نیست و وارد مرحله زرد ابتلاء به کرونا می‌شود.

لرستان در وضعیت زرد ابتلاء به کرونا قرار دارد

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مرحله زرد هستیم، تصریح کرد: البته نمونه گیری ها در لرستان به نسبت کل کشور بیشتر است؛ در کل کشور ۱.۰۵ درصد جمعیت را نمونه می‌گیرند اما در لرستان ۱.۴۱ درصد جمعیت را نمونه می‌گیریم، یعنی در روز بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ نفر را نمونه گیری می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: ۵ آزمایشگاه در استان داریم که در حال حاضر ۴ آزمایشگاه برای نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا فعال است.

علت وضعیت زرد ابتلاء به کرونا در لرستان این است که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود

نیکبخت با تاکید بر اینکه علت حاکم شدن شرایط زرد شیوع کرونا در شهرستان‌های لرستان این است که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود، افزود: تا زمانی که افراد در اجتماعات و تشییع جنازه شرکت می‌کنند و پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود، وضع به همین شکل خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از همه کسانی که در جامعه نفوذ دارند؛ اعم از روحانیون، منتخبین، دانشگاهیان، هنرمندان، ورزشکاران و… خواهش می‌کنیم به مردم بگویند در اجتماعات و عروسی‌ها شرکت نکنند چراکه ویروس کرونا سیال و ناشناخته است و احتمال ابتلاء به این ویروس در اجتماعات بسیار بالا است.

تاکنون ۴۲۷۲ نفر در استان به کرونا مبتلا شده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه تاکنون ۴۲۷۲ نفر در استان به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: ۲۴ هزار نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا داشته‌ایم.

نیکبخت با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های لرستان بستری هستند و در مجموع تاکنون ۱۶۲ فوتی ناشی از ابتلاء به کرونا داشته‌ایم، یادآور شد: تعداد زیادی از ابتلاهای به ویروس کرونا، نتیجه شرکت در تجمعات و اجتماعات بوده است.

وی افزود: با تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا برخی محدودیت‌ها با الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی برداشته شده است و در لرستان با توجه به شرایط شیوع این ویروس باید رعایت پروتکل‌ها بیش از استان‌های دیگر مدنظر مردم قرار بگیرد.

ستاد کرونا در خصوص ورود خودروهای پلاک خوزستان تصمیم گیری می‌کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص ورود خودروهای با پلاک استان خوزستان که دارای شرایط قرمز ابتلاء به کرونا است، گفت: در پلدختر خوب کار کرده‌اند و سعی کرده‌اند ورود را ممنوع کنند.

نیکبخت که در گفتگوی خبری سخن می‌گفت؛ با تاکید بر اینکه ما در همسایگی خوزستان هستیم و آنجا هم مشکل شیوع کرونا وجود دارد، افزود: در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا طی این هفته در این مورد تصمیم گیری جدی می‌شود.

نظر شما